Un Maserati a fost vândut la licitație pentru 5,2 milioane de dolari. Află detalii despre acest supercar rar și exclusivist.
Tranzacția confirmă statutul de simbol al colecționarilor pentru acest model rar și consolidă interesul tot mai mare pentru supercarurile clasice și exclusiviste.
Foto: Maserati
Un exemplar Maserati MC12 Stradale din 2005, a fost vândut la licitație pentru impresionanta sumă de 5,2 milioane de dolari, potrivit unui comunicat al constructorului. Bolidul stabilește, astfel, un nou record de preț pentru acest model extrem de rar și exclusivist. Licitația „Broad Arrow” (o companie Hagerty) a fost organizată în cadrul „Monterey Car Week”, care a avut loc în luna august, în California.
Prin această tranzacție spectaculoasă, MC12 Stradale își consolidează poziția de etalon în universul automobilelor de colecție. Practic, supercarul italian devine cel mai scump Maserati modern adjudecat vreodată la o licitație. Cu doar 50 de unități fabricate, mașina îmbină raritatea cu performanța, ceea ce îi conferă o valoare aparte pe piața pasionaților de supercaruri.
Prețul obținut la Monterey depășește cu 37% recordul anterior, care era deținut de același model. Acesta este un semn clar al interesului tot mai mare al colecționarilor pentru supercarurile moderne cu pedigree sportiv. MC12 Stradale rămâne un punct de referință pentru Maserati, fiind considerat un exemplu de design atemporal și performanță extremă.
Designul său inconfundabil este dominat de caroseria albă cu accente albastre, care amintește de legendarul Maserati Birdcage Type 61. Aspectul mașinii este completat de o linie aerodinamică ce îi subliniază caracterul sportiv. Sub capotă a fost montat un motor V12 aspirat natural de 6,0 litri. Acesta este capabil să livreze 630 CP la 7.500 rpm. Cuplat la o transmisie manuală automatizată cu 6 trepte „Maserati Cambiocorsa”, MC12 Stradale oferă un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de 3 secunde. Viteza de top este de peste 330 km/h.
Acest Maserati MC12 Stradale a fost creat ca variantă omologată de stradă a modelului de competiție MC12 GT1. Versiunea Stradale păstrează o legătură directă cu motorsportul. Astfel, între 2004 și 2010, MC12 GT1 a dominat competiția FIA GT, unde a obținut 14 titluri majore și s-a impus inclusiv în celebra cursă de 24 de ore de la Spa-Francorchamps. Numai acest pedigree face din Stradale una dintre cele mai importante mașini omologate din era modern. Principalii săi rivali sunt Ferrari Enzo și Porsche Carrera GT.
Această vânzare spectaculoasă are loc și într-un moment crucial pentru Maserati, care își promovează brandul de performanță prin modele produse în serii limitate, precum noul MCXtrema. În timp ce acel model privește spre viitor, tranzacția cu MC12 Stradale demonstrează că trecutul Maserati este mai relevant și mai valoros ca niciodată.
Această moștenire competițională amplifică fascinația colecționarilor. Ei văd în bolidul din Modena nu doar un supercar, ci și un fragment autentic din istoria curselor automobilistice.
Rezultatul licitației reflectă și tendințele actuale ale pieței de colecție. Autenticitatea, raritatea și legătura cu motorsportul sunt elemente decisive în stabilirea valorii. Acest model reprezintă un capitol distinct în istoria mărcii. Totuși, Maserati continuă să cultive spiritul exclusivist al supercarurilor prin creații contemporane precum MCXtrema, relatează Top Speed. Astfel, italienii confirmă legătura dintre trecutul glorios și prezentul orientat spre inovație.