Prima pagină » Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis

Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis

Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis
Foto: Puterea.ro

Valoarea tichetelor de masă va crește din nou, însă majorarea este mai mică decât cea promisă inițial de guvernanți.

Diferența dintre promisiunile făcute și nivelul real al creșterii a stârnit nemulțumiri, mai ales în contextul inflației și al costurilor tot mai ridicate ale vieții.

Valoarea tichetelor de masă crește, dar nu atât cât au promis guvernanții

Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis

Foto: Freepik

Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege prin care valoarea maximă a unui tichet de masă va fi de 45 de lei, potrivit Agerpres. Noua reglementare reprezintă o creștere față de plafonul actual. Totuși, valoarea este mai mică decât nivelul de 50 de lei anunțat anterior de reprezentanții mediului de afaceri și de oficialii guvernamentali.

Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), anunța la sfârșitul lunii octombrie că va crește valoarea tichetelor de masă. Reglementarea va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Concret, în urma discuțiilor purtate cu premierul Ilie Bolojan s-a ajuns la un acord privind o majorare cu 10 lei. Astfel, un tichet de masă va avea de anul viitor o valoare nominală de 50 de lei.

Valoarea unui tichet de masă nu poate depăși 45 de lei

Declarația lui Jianu sa a fost confirmată la acel moment și de ministrul Muncii, Petre Florin Manole.

„O veste bună: avem consens între sindicate și patronate referitor la indexarea valorii tichetelor de masă de la 40 la 50 de lei”.

Însă, în forma finală adoptată zilele trecute, deputații au aprobat un amendament care stabilește că valoarea unui tichet nu poate depăși 45 de lei.

Textul inițial al proiectului prevedea menținerea plafonului de 40 de lei. În aceste condiții, noua modificare reprezintă o creștere limitată, dar sub așteptările formulate anterior.

Proiectul legislativ merge către promulgare

În prezent, aproximativ trei milioane de angajați din România beneficiază de acest avantaj extrasalarial. Tichetele de masă reprezintă una dintre cele mai răspândite forme de stimulare a veniturilor nete.

Proiectul de lege mai include încă o prevedere. Aceasta se referă la tichetele de creșă. În situațiile când acestea nu pot fi emise în format electronic, angajatorul va achita direct contravaloarea lor către creșa unde este înscris copilul angajatului.

Inițiativa legislativă a fost deja adoptată de Senat. Camera Deputaților a avut rolul de for decizional, ceea ce înseamnă că proiectul va merge acum spre promulgare.

Alte articole importante
EXCLUSIV
Loredana Preda, despre povestea Palatului Noblesse: „O noblețe care nu se putea ascunde”. Cum a redat strălucirea unei bijuterii arhitecturale, acum în inima vieții culturale și sociale a Bucureștiului
Companii
Loredana Preda, despre povestea Palatului Noblesse: „O noblețe care nu se putea ascunde”. Cum a redat strălucirea unei bijuterii arhitecturale, acum în inima vieții culturale și sociale a Bucureștiului
În inima Bucureștiului vechi, pe strada Sfinților, timpul se oprește uneori din graba sa profană într-o geometrie urbană sacră: Palatul Noblesse — o bijuterie arhitecturală semnată de Alexandru Săvulescu. Clădirea, născută în 1881 pe planșele arhitectului, a fost redată orașului contemporan printr-un proces de restaurare care depășește granițele unui simplu proiect. Este o poveste despre […]
Lukoil pierde miliarde după sancțiunile SUA. Valoarea de piață a scăzut cu 4,6% într-o singură zi
Lukoil pierde miliarde după sancțiunile SUA. Valoarea de piață a scăzut cu 4,6% într-o singură zi
Lukoil pierde din valoare pentru a patra săptămână consecutivă pe Bursa de la Moscova. Acțiunile companiei s-au depreciat puternic după impunerea sancțiunilor americane și blocarea vânzării activelor internaționale. Miercuri, titlurile Lukoil au ajuns la 4.900 de ruble pe acțiune, cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani și jumătate. Valoarea de piață a companiei a […]
Care este viitorul Lukoil în România. Nicușor Dan a venit cu informații esențiale
Care este viitorul Lukoil în România. Nicușor Dan a venit cu informații esențiale
Președintele României, Nicușor Dan, a declarat că situația Lukoil în România este atent monitorizată de un grup guvernamental special. El a subliniat că scenariile privind o posibilă preluare a companiei sunt analizate cu atenție. Întrebat despre discuții oficiale cu Guvernul, șeful statului a explicat că primește informații constant de la echipa tehnică responsabilă de monitorizarea […]
Un pod gigant s-a prăbușit la câteva luni de la inaugurare. 1,3 milioane de dolari transformați instant în ruine
Un pod gigant s-a prăbușit la câteva luni de la inaugurare. 1,3 milioane de dolari transformați instant în ruine
Un pod prăbușit a provocat haos în provincia Sichuan, China. Podul Hongqi, inaugurat recent, s-a surpat marți, aruncând bucăți de beton și nori de praf pe versanții munților și în apa de dedesubt. Filmări cu momentul dezastrului au fost distribuite masiv pe rețelele sociale chineze. Autoritățile anunțaseră luni închiderea podului de 758 de metri, după […]
ANALIZĂ
De ce nu a ajuns Dacia să se vândă și pe piața din SUA
Companii
De ce nu a ajuns Dacia să se vândă și pe piața din SUA
Brand de top în Europa, Dacia nu este prezentă și pe piața nord-americană, fiind doar una dintre multe alte mărci care nu se vând în SUA. Această situație reflectă, pe de-o parte, strategia mărcii deținută de Grupul Renault, iar pe de altă parte cerințele stricte și costisitoare ale pieței de dincolo de Oceanul Atlantic. Care […]
Zboruri Ryanair doar cu telefonul. Biletul de avion va deveni istorie
Zboruri Ryanair doar cu telefonul. Biletul de avion va deveni istorie
Pasagerii care aleg zborurile Ryanair trebuie să aibă biletul exclusiv în format digital. Compania a eliminat complet opțiunea de îmbarcare pe bază de bilet tipărit. Fără aplicația „myRyanair”, procesul devine costisitor. Aceasta este prima etapă a transformării companiei în ceea ce CEO-ul Michael O’Leary descrie drept „prima companie aeriană complet fără hârtie din lume”. Aplicația […]