Prima pagină » Volkswagen, lovită de tarifele lui Trump: pierderi de 1,3 miliarde de euro

Volkswagen, lovită de tarifele lui Trump: pierderi de 1,3 miliarde de euro

Volkswagen, lovită de tarifele lui Trump: pierderi de 1,3 miliarde de euro
Fotografii: Volkswagen

Volkswagen a anunțat o scădere a profitului operațional în prima jumătate a anului 2025, pe fondul încetinirii cererii și al creșterii costurilor.

În acest context, compania germană își revizuiește în jos estimările pentru întregul an, semnalând provocări tot mai mari în industria auto globală.

Tarifele impuse de administrația Trump provoacă pierderi uriașe la Volkswagen

Volkswagen, lovită de tarifele lui Trump: pierderi de 1,3 miliarde de euro

Cel mai mare grup auto european și-a publicat rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2025. Acestea arată o scădere semnificativă a profitului operațional și o revizuire în jos a estimărilor privind marja de profit la finalul anului.

Conform datelor prezentate, Volkswagen AG, care reunește mărci precum Audi, Bentley, Cupra, Ducati, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Traton și Volkswagen, a livrat în primele șase luni ale anului 4,4 milioane de vehicule (+0,5%). În aceste condiții, veniturile totale s-au ridicat la 158,4 miliarde de euro (-0,3%), în timp ce profitul operațional a fost de 6,7 miliarde de euro, în scădere cu 33% față de perioada similară din 2024, relatează Reuters.

Reprezentanții companiei explică această scădere prin mai mulți factori. Principala cauză a constat în taxele vamale mai ridicate în SUA, care au avut un impact de 1,3 miliarde de euro. Apoi, au fost provizioanele de restructurare pentru Audi, Volkswagen Passenger Cars și Cariad (0,7 miliarde de euro) și costurile legate de reglementările privind emisiile de CO₂. De asemenea, mixul nefavorabil de produse, cu o pondere mai mare a modelelor electrice, și fluctuațiile de preț și valută au influențat negativ rezultatele grupului din Wolfsburg.

Cheltuielile pentru fuziuni și achiziții, printre care achiziția de acțiuni suplimentare la Rivian în valoare de 0,9 miliarde euro, au contribuit la diminuarea fluxului net de numerar. Ca urmare, Volkswagen estimează acum o marjă de profit operațional între 4% și 5% pentru tot anul, față de intervalul anterior de 5,5%-6,5%. Totodată, este de așteptat ca vânzările anuale să se mențină la nivelul din 2024, renunțându-se la proiecția anterioară care anticipa o creștere de până la 5%. După publicarea raportului, acțiunile Volkswagen AG au scăzut cu 3,5% în tranzacțiile pre-market de la Frankfurt.

Marca Volkswagen și-a sporit vânzările de „electrice”

CEO-ul grupului, Oliver Blume, a subliniat faptul că, în ciuda unui mediu economic dificil, grupul a înregistrat progrese notabile în materie de design, tehnologie și software, consolidându-și totodată poziția de lider în mobilitatea electrică din Europa, cu o cotă de piață de 28%.

CFO-ul Arno Antlitz a declarat că rezultatele reflectă o imagine mixtă. Succesul unor produse și progresul în restructurare sunt umbrite de scăderea profitului operațional, afectat de vânzările de automobile electrice cu marje mai mici și de taxe vamale. El a menționat că, excluzând acești factori, marja operațională din T2 s-ar fi situat în jur de 7%.

Pe fundalul incertitudinilor privind evoluția tarifelor din SUA, estimările pentru semestrul al doilea variază între menținerea taxelor de 27,5% și un scenariu optimist cu scăderea acestora la 10%.

Volkswagen se confruntă cu un climat competitiv în care și alți producători, precum Stellantis și Renault, trec prin tranziții în conducere. Între timp, alianțele strategice cu Rivian și Xpeng sunt menite să întărească portofoliul de produse al grupului, deși rezultatele acestora nu vor fi vizibile imediat.

Marca VW a reușit să crească vânzările de „electrice” în Europa, susținută de reduceri de preț și de o scădere a preferinței pentru modelele Tesla. Performanțe bune au fost înregistrate și de Skoda.

Alte articole importante
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia investește un miliard de euro în drone subacvatice Ghost Shark pentru a proteja apele teritoriale. Inițiativa guvernului de la Canberra urmărește consolidarea supravegherii și protecției apelor teritoriale, precum și dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniul militar. Astfel, Australia face pași importanți în utilizarea dronelor subacvatice. Drone subacvatice Ghost Shark: Australia își întărește flota maritimă de […]
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei își extinde investițiile în energiile regenerabile, sprijinind tranziția energetică globală. Acestea atât proiecte eoliene și fotovoltaice, cât și infrastructura asociată, precum rețelele electrice și stocarea energiei. Decizia reflectă angajamentul și rolul fondului suveran de a susține tranziția energetică globală și de a diversifica portofoliul său pe termen lung, ceea ce este […]
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia domină căutările, dar există și surprize regionale. Un nou studiu Booking.com arată preferințele de călătorie ale turiștilor din Asia-Pacific în 2025.  Japonia, magnetul turistic al Asiei Datele Booking.com, analizate între 1 ianuarie și 30 iunie 2025, arată că Japonia este favorita turiștilor din regiune. Tokyo ocupă primul loc în cele mai multe clasamente, fiind […]
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s a raportat o pierdere anuală de 248 de milioane de dolari, care scoate în evidență dificultățile de piața artei de lux. Rezultatul reflectă atât scăderea tranzacțiilor de mari valori, cât și schimbările în comportamentul colecționarilor globali. Sotheby’s raportează o pierdere anuală de 248 milioane $ Pierderile anuale înainte de impozitare ale Sotheby’s s-mărit de […]
Casele de modă pariază pe industria de lux
Casele de modă pariază pe industria de lux
Casele de modă lansează produse mai accesibile, precum cosmetice și accesorii mici, pentru a atrage consumatori noi. Louis Vuitton intră în piața cosmeticelor de lux Louis Vuitton a lansat luna trecută prima colecție de beauty din istoria sa. Colecția include 55 de rujuri parfumate, 10 balsamuri de buze și opt palete de farduri. Prețurile pornesc […]
Sezonul cumpărăturilor și escrocheriile online
Sezonul cumpărăturilor și escrocheriile online
Sezonul cumpărăturilor de iarnă aduce și un val periculos de escrocherii legate de livrări. Eliminarea scutirii de taxe pentru pachetele cu valoare mică a deschis calea pentru fraude online, spun experții. Sezonul cumpărăturilor și începutul esrocheriilor Până pe 29 august 2025, pachetele cu valoare redusă intrau în SUA fără taxe și cu documentație minimă. Această […]