Prima pagină » Piața online a mașinilor rulate din România a crescut cu aproape 9%, până la 2,5 miliarde de euro

Piața online a mașinilor rulate din România a crescut cu aproape 9%, până la 2,5 miliarde de euro

Piața online a mașinilor rulate din România a crescut cu aproape 9%, până la 2,5 miliarde de euro
Foto: Unsplash

Piața online a mașinilor rulate din România a crescut într-un ritm susținut în prima jumătate a anului, atingând pragul de 2,5 miliarde de euro.

Au fost înregistrate creșteri notabile atât în ceea ce privește valoarea ofertelor, cât și în numărul anunțurilor publicate pe principalele platforme online. Această evoluție reflectă schimbările preferințelor consumatorilor, cu un interes sporit pentru vehicule moderne, eficiente și tehnologii alternative, ce conturează direcția pieței auto locale pentru perioada următoare.

Creștere de 8,7% pe piața online a mașinilor rulate

Piața online a mașinilor rulate a crescut cu aproape 9%, până la 2,5 miliarde de euro

Foto: Shutterstock

Piața auto din România și-a păstrat ritmul ascendent în primul semestru al anului 2025, consolidându-și creșterea față de aceeași perioadă a anului precedent.

Potrivit datelor furnizate de Autovit.ro, care este cea mai mare platformă auto online din țară, valoarea totală a ofertelor de mașini noi și second-hand în intervalul ianuarie-iunie 2025 a depășit 2,5 miliarde de euro față de cele 2,3 miliarde de euro din primul semestru al anului trecut. Totalul se traduce printr-o creștere de 8,7% .

Distribuția anunțurilor pe acest site a fost relativ echilibrată pe parcursul semestrului, cu un vârf semnificativ în luna martie, când au fost postate peste 27.000 de anunțuri noi. În total, au fost înregistrate 135.436 de anunțuri în primele șase luni, în creștere cu peste 6% comparativ cu cele 127.463 de anunțuri din aceeași perioadă a anului trecut.

SUV-urile rămân cele mai populare, cu o cotă de 38% din totalul anunțurilor, reprezentând peste 28 de milioane de vizualizări în semestrul întâi. Acestea sunt urmate de sedanuri, cu 21% din anunțuri și peste 19 milioane de vizualizări, și de break-uri, care însumează 14% din oferte și peste 8 milioane de vizualizări. Aceste cifre reflectă preferințele românilor în materie de vehicule spațioase și versatile.

Care sunt cele mai căutate mașini second-hand?

În privința tipului de combustibil, mașinile diesel domină oferta cu 60% din totalul anunțurilor, iar cele pe benzină reprezintă 28%. Totuși, interesul pentru diesel a scăzut semnificativ, vizualizările în acest segment coborând cu 33% în 2025 față de 2024.

Segmentul mașinilor plug-in hybrid a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere a numărului de anunțuri urcând (+119%), de la 2.913 în primul semestru din 2024 la 6.375 în 2025. Această dublare indică o tranziție rapidă către mobilitatea alternativă, susținută de politici guvernamentale și de o conștientizare mai mare a avantajelor tehnologiilor hibride.

La nivel de mărci, BMW conduce topul preferințelor pe Autovit.ro, cu 17.950 de anunțuri și 11,2 milioane de vizite în primele șase luni ale anului. Pe locurile următoare s-au situat Volkswagen și Mercedes-Benz. De altfel, aceste trei mărci germane cumulează peste 27 de milioane de vizualizări, adică circa 35% din interesul total manifestat pe platformă.

În topul modelelor, Volkswagen Golf ocupă prima poziție cu 4.105 anunțuri, urmat de Volkswagen Passat și Skoda Octavia, fiecare cu câte 3% din anunțuri. BMW Seria 3 este modelul cu cele mai multe vizualizări, peste 2,3 milioane, urmat de BMW Seria 5 și de Volkswagen Golf. Primul model românesc prezent în acest clasament, Dacia Duster, se situează pe locul 7, cu peste 1,4 milioane de vizualizări.

Segmentul vehiculelor noi a însumat 165 milioane de euro

Segmentul de preț 10.000-25.000 euro este cel mai căutat, cu 40% dintre anunțuri și 42% dintre vizualizări. Segmentul premium, cu prețuri de peste 40.000 euro, reprezintă 9% din oferte și atrage peste 9,5 milioane de vizualizări. La vânzări, segmentul 10.000-25.000 euro domină cu 42%, urmat de cel sub 10.000 euro cu 24%.

Un trend interesant este creșterea preferinței pentru mașinile mai noi, vehiculele din 2021 înregistrând o creștere de 81% în numărul de anunțuri, semnalând o orientare a pieței către automobile moderne și eficiente. Segmentul vehiculelor noi a cunoscut, de asemenea, o activitate semnificativă, cu peste 3.500 de anunțuri în primele șase luni și o valoare totală a ofertelor de aproximativ 165 milioane de euro.

În segmentul premium, mașinile noi cu prețuri peste 40.000 euro domină anunțurile și vizualizările, reprezentând peste 43% din oferte și generând 39% din vânzările din acest segment.

Alte articole importante
Grokipedia lui Elon Musk răspândește teorii ale conspirației și perspective conservatoare
Grokipedia lui Elon Musk răspândește teorii ale conspirației și perspective conservatoare
Elon Musk a lansat recent Grokipedia, o enciclopedie generată de AI ce ridică noi controverse legate de teorii ale conspirației. Musk a anunțat în septembrie că proiectul este „o îmbunătățire masivă față de Wikipedia” și „un pas esențial pentru înțelegerea Universului.” Lansarea a fost amânată, deoarece Musk a spus că echipa avea nevoie „să elimine propaganda” din conținut. La început, revista Wired, cunoscută […]
Elon Musk lansează „Grokipedia”, enciclopedia AI care vrea să detroneze Wikipedia
Tehnologie
Elon Musk lansează „Grokipedia”, enciclopedia AI care vrea să detroneze Wikipedia
Elon Musk a lansat luni o enciclopedie alimentată de inteligență artificială, „Grokipedia”. Site-ul a avut parte de o lansare dificilă, prăbușindu-se temporar înainte să revină online. Promisă drept o alternativă „mai bună și mai puțin părtinitoare” decât Wikipedia, noua platformă deja stârnește dezbateri aprinse. Elon Musk lansează Grokipedia, după un început cu probleme Elon Musk […]
Microsoft preia 27% din OpenAI într-o tranzacție de 135 miliarde $
Companii
Microsoft preia 27% din OpenAI într-o tranzacție de 135 miliarde $
OpenAI a anunțat că va acorda Microsoft o participație de 27%, evaluată la aproximativ 135 de miliarde de dolari. Parteneriatul consolidează colaborarea strategică dintre cei doi giganți și redefinește echilibrul de putere în cursa globală pentru dominația inteligenței artificiale. Microsoft preia o participație de 27% la OpenAI, estimată la 135 miliarde $ Microsoft și OpenAI […]
Răzbunarea împotriva bancherilor „tocilari” este aproape
Răzbunarea împotriva bancherilor „tocilari” este aproape
Inteligența artificială îi va înlocui, curând, pe tinerii bancheri care, cândva, îi detronau – la rândul lor – pe vorbitorii carismatici din sălile de consiliu. Marile companii le plătesc sume exorbitante celor mai buni finanțiști să antreneze inteligența artificială în modele financiare. În curând, AI-ul va fi suficient de pregătit încât să își preia, în […]
Apple, a treia companie din istorie evaluată la peste 4 trilioane $
Companii
Apple, a treia companie din istorie evaluată la peste 4 trilioane $
Apple a atins o valoare de piață de peste 4 trilioane de dolari, devenind astfel a treia companie din istorie care atinge acest prag. Performanța reflectă puterea sa continuă în domeniul tehnologiei și influența majoră asupra piețelor globale. Apple atinge pragul de 4 trilioane $ și intră în topul mondial al corporațiilor Acțiunile Apple Inc. […]
Turismul în Transnistria este noul trend. De ce nu se mai satură turiștii de „țara care nu există”
Turismul în Transnistria este noul trend. De ce nu se mai satură turiștii de „țara care nu există”
Turismul în Transnistria a devenit un fenomen neașteptat, atrăgând vizitatori din întreaga lume. Mini-națiunea sovietică rămâne nerecunoscută oficial, dar turiștii nu par să se sature de experiențele sale. Statui impunătoare ale lui Lenin, suveniruri cu Putin și tancuri T-34 populate de turiști reprezintă o combinație unică în Europa. Oficial, regiunea se numește Republica Moldovenească Nistreană […]