Xiaomi se confruntă cu un val de critici din partea clienților, după ce a anunțat întârzieri majore în livrările noului său SUV electric YU7, estimările ajungând la peste un an de așteptare.
Constructorul chinez a primit sute de plângeri online, în special din cauza lipsei de transparență privind termenele de livrare și a avansurilor nerambursabile percepute la comandă.
Gigantul chinez, cunoscut mai mult pentru smartphone-urile pe care le produce, a devenit, în 2024, și producător de vehicule electrice (EV). Reprezentanții constructorului asiatic le-a transmis clienților care au comandat noul YU7 că vor trebui să aștepte mai bine de un an până își vor primi mașinile, declanșând un uriaș val de nemulțumire.
Oficialii mărcii au anunțat că au fost primite aproximativ 240.000 de comenzi pentru noul YU7 în primele 18 ore de la deschiderea listelor de comenzi, în ziua de 22 mai, relatează agenția Reuters. Cu toate acestea, doar un număr limitat de mașini a fost disponibil pentru livrare imediată. Majoritatea clienților se confruntă acum cu timpi de așteptare între 38 și 60 de săptămâni, conform aplicației oficiale Xiaomi.
Până în prezent, peste 400 de clienți nemulțumiți au depus plângeri pe platforma chineză Black Cat, susținând că nu au fost informați în prealabil despre această întârziere. În reclamațiile lor, cumpărătorii au solicitat rambursarea avansului, mai precizează sursa citată. Clienții au fost nevoiți să plătească un avans nerambursabil de 5.000 de yuani (circa 700 de dolari) pentru a plasa comanda.
Mai mulți utilizatori au reclamat faptul că aplicația Xiaomi afișa timpul estimativ de livrare la noul YU7 abia după confirmarea comenzii. În plus, aceștia se tem că întârzierea ar putea duce la costuri suplimentare, având în vedere că o scutire fiscală pentru vehiculele electrice expiră la finalul acestui an.
Clienții care au comandat noul YU7 îl vor primi așadar în 2026, atunci când scutirea de taxe va scădea de la 30.000 yuani (4.170 de dolari) la doar 15.000 yuani (2.078 de dolari), conform politicii fiscale extinse a Chinei pentru automobilele NEV (New Energy Vehicles), valabilă până în 2027, notează Techinasia.com.
Lansarea SUV-ului electric vine la mai bine de un an după succesul primului model electric Xiaomi, sedanul SU7, lansat în martie 2024. Inițial, și acesta a avut termene de livrare de până la șapte luni, dar a ajuns să depășească vânzările Tesla Model 3 în China în luna decembrie anul trecut.
YU7 are un preț de pornire de 253.500 de yuani (aproximativ 35.360 de dolari), potrivit site-ului oficial Xiaomi. Astfel, modelul chinezesc este cu circa 4% mai ieftin decât Tesla Model Y, care este cel mai bine vândut SUV electric din China. Fondatorul Xiaomi, Lei Jun, a declarat în mod deschis că obiectivul este de a concura direct cu SUV-ul produs de Tesla pentru primul loc pe piața locală.
În prezent, Xiaomi accelerează ritmul producției la fabrica sa din Beijing și plănuiește deschiderea unor noi unități de producție în apropiere. Volumul lunar de producție a crescut de la 4.000 de unități în martie anul trecut la 28.000 de vehicule în luna mai.