Prima pagină » Xiaomi provoacă nemulțumire printre clienți: livrările noului YU7, amânate cu un an

Xiaomi provoacă nemulțumire printre clienți: livrările noului YU7, amânate cu un an

Xiaomi provoacă nemulțumire printre clienți: livrările noului YU7, amânate cu un an
Foto: Xiaomi

Xiaomi se confruntă cu un val de critici din partea clienților, după ce a anunțat întârzieri majore în livrările noului său SUV electric YU7, estimările ajungând la peste un an de așteptare.

Constructorul chinez a primit sute de plângeri online, în special din cauza lipsei de transparență privind termenele de livrare și a avansurilor nerambursabile percepute la comandă.

Xiaomi, criticată pentru întârzierile de peste un an la livrările SUV-ului electric YU7

Xiaomi provoacă nemulțumire printre clienți: livrările noului YU7, amânate cu un an

Gigantul chinez, cunoscut mai mult pentru smartphone-urile pe care le produce, a devenit, în 2024, și producător de vehicule electrice (EV). Reprezentanții constructorului asiatic le-a transmis clienților care au comandat noul YU7 că vor trebui să aștepte mai bine de un an până își vor primi mașinile, declanșând un uriaș val de nemulțumire.

Oficialii mărcii au anunțat că au fost primite aproximativ 240.000 de comenzi pentru noul YU7 în primele 18 ore de la deschiderea listelor de comenzi, în ziua de 22 mai, relatează agenția Reuters. Cu toate acestea, doar un număr limitat de mașini a fost disponibil pentru livrare imediată. Majoritatea clienților se confruntă acum cu timpi de așteptare între 38 și 60 de săptămâni, conform aplicației oficiale Xiaomi.

Până în prezent, peste 400 de clienți nemulțumiți au depus plângeri pe platforma chineză Black Cat, susținând că nu au fost informați în prealabil despre această întârziere. În reclamațiile lor, cumpărătorii au solicitat rambursarea avansului, mai precizează sursa citată. Clienții au fost nevoiți să plătească un avans nerambursabil de 5.000 de yuani (circa 700 de dolari) pentru a plasa comanda.

Mai mulți utilizatori au reclamat faptul că aplicația Xiaomi afișa timpul estimativ de livrare la noul YU7 abia după confirmarea comenzii. În plus, aceștia se tem că întârzierea ar putea duce la costuri suplimentare, având în vedere că o scutire fiscală pentru vehiculele electrice expiră la finalul acestui an.

Cât costă noul SUV electric Xiaomi YU7

Clienții care au comandat noul YU7 îl vor primi așadar în 2026, atunci când scutirea de taxe va scădea de la 30.000 yuani (4.170 de dolari) la doar 15.000 yuani (2.078 de dolari), conform politicii fiscale extinse a Chinei pentru automobilele NEV (New Energy Vehicles), valabilă până în 2027, notează Techinasia.com.

Lansarea SUV-ului electric vine la mai bine de un an după succesul primului model electric Xiaomi, sedanul SU7, lansat în martie 2024. Inițial, și acesta a avut termene de livrare de până la șapte luni, dar a ajuns să depășească vânzările Tesla Model 3 în China în luna decembrie anul trecut.

YU7 are un preț de pornire de 253.500 de yuani (aproximativ 35.360 de dolari), potrivit site-ului oficial Xiaomi. Astfel, modelul chinezesc este cu circa 4% mai ieftin decât Tesla Model Y, care este cel mai bine vândut SUV electric din China. Fondatorul Xiaomi, Lei Jun, a declarat în mod deschis că obiectivul este de a concura direct cu SUV-ul produs de Tesla pentru primul loc pe piața locală.

În prezent, Xiaomi accelerează ritmul producției la fabrica sa din Beijing și plănuiește deschiderea unor noi unități de producție în apropiere. Volumul lunar de producție a crescut de la 4.000 de unități în martie anul trecut la 28.000 de vehicule în luna mai.

Alte articole importante
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Macroeconomie
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economie mondială
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]