Un nou val de concedieri lovește industria auto din România, după ce un mare producător auto german, prezent cu numeroase unități de producție și centre de inginerie în țară, a anunțat restructurări masive.
Continental, o companie de top din sectorul automotive, va disponibiliza sute de angajați din țara noastră în contextul unei reorganizări globale care vizează eficientizarea activității și adaptarea la noile cerințe ale pieței. Restructurările vor afecta mai multe locații din țară, inclusiv Timișoara, Sibiu și Iași.
Compania germană a anunțat că 640 de posturi din segmentul Automotive urmează să fie desființate în țară, alături de alte 230 de locuri de muncă din fabrica ContiTech OESL din Timișoara.
În România, compania germană deține cinci fabrici și patru centre de inginerie în Timișoara, Sibiu, Carei, Iași și Brașov, precum și un centru de distribuție a anvelopelor în București. Primele efecte ale restructurării s-au resimțit la Sibiu, acolo unde divizia Autonomous Mobility va pierde 38 de angajați, reprezentând circa 12% din personalul local.
Unii dintre salariați au primit săptămâna trecută propuneri de plecare voluntară, cu promisiunea că, în cazul unei redresări a business-ului, ar putea reveni pe posturile actuale. Alții, însă, au fost deja anunțați oficial că li se va încheia contractul de muncă, iar pentru zilele următoare este programată o concediere colectivă fără opțiunea de rechemare.
Potrivit surselor, citate de Economedia, toți cei disponibilizați urmează să primească salarii compensatorii, cuantumul acestora urmând să fie calculat în funcție de vechimea fiecărui angajat. În februarie, România nu a fost inclusă în valul inițial de concedieri anunțat de Continental la nivel internațional, când anunța că va renunța la 3.000 de posturi din departamentele de cercetare și de dezvoltare până la finalul anului 2026. Între timp, compania a decis suplimentarea reducerilor de personal și a adăugat România pe lista țărilor vizate.
Aceste mișcări fac parte dintr-un program complex de optimizare internă, planificat încă din 2023, și care prevede eliminarea a cel puțin 7.000 de posturi la nivel global.
Pe lângă disponibilizările anunțate, Continental a decis ca divizia ContiTech, specializată în soluții pe bază de cauciuc și materiale plastice, să fie separată din grup. Conform Economedia, scopul este de a repoziționa Continental ca producător exclusiv de anvelope, în timp ce partea de soluții auto electronice va fi preluată de o companie nouă, denumită Aumovio.
Aceasta va continua dezvoltarea de produse inteligente pentru mobilitate autonomă, conectată și sigură, în acord cu viziunea grupului asupra viitorului industriei auto.
La finalul anului 2023, Continental avea în România peste 20.300 de angajați, mai mult de o treime dintre aceștia fiind ingineri și specialiști IT. În perioada 1999-2023, grupul german a investit peste 2,3 miliarde de euro în dezvoltarea activităților locale, făcând din țara noastră unul dintre cele mai importante centre ale sale din Europa de Est.