Lucid Motors va face la final de iulie un pas important în cursa pentru conducerea autonomă prin lansarea unei actualizări software.
Aceasta va permite șofatul fără mâini pe autostradă pentru sedanurile sale electrice Air. Noua funcționalitate poziționează compania alături de nume mari precum Ford, GM și Tesla, într-un sector tot mai competitiv al tehnologiilor de asistență avansată pentru șoferi.
Lucid Motors va lansa pe 30 iulie un update software important pentru modelele sale Air, care va permite șofatul fără mâini pe autostradă, un pas semnificativ în evoluția sistemului său avansat de asistență pentru șoferi.
Această actualizare marchează o etapă crucială pentru producătorul de vehicule electrice de lux din Statele Unite, care face parte dintr-un grup restrâns de mărci care oferă funcții de conducere autonomă peste Ocean, relatează TechCrunch. Printre constructorii care au introdus deja astfel de tehnologii se numără Ford (sistemul BlueCruise), General Motors (Super Cruise) și Mercedes-Benz (Drive Pilot), acesta din urmă disponibil deocamdată pe scară limitată.
De asemenea, în anumite condiții și pe mașinile echipate cu camere video în habitaclu, sistemul Full Self-Driving (Supervised) de la Tesla poate permite conducerea fără mâini, deși rămâne sub supraveghere constantă, având în vedere lista destul de lungă cu incidentele care au avut loc până în prezent.
Tehnologia va putea fi utilizată doar pe autostrăzi „compatibile”, adică drumuri împărțite și cartografiate în prealabil de sistemul Lucid. Această restricție este comună și altor sisteme similare existente pe piață și reflectă încă limitele infrastructurii și ale tehnologiei în materie de conducere autonomă.
Deocamdată, actualizarea software de la Lucid este destinată exclusiv sedanurilor Air. De asemenea, noul SUV Gravity, care abia a fost lansat, va primi această funcționalitate mai târziu în acest an. Livrările pentru Gravity sunt abia la început, conform datelor furnizate de Cox Automotive, doar cinci unități au fost livrate în al doilea trimestru din 2025.
Funcția de șofat hands-free va fi disponibilă doar pentru clienții care au achiziționat pachetul opțional „Dream Drive Pro”, în valoare de 2.500 de dolari. Acest pachet include o suită completă de 32 de senzori Lidar și radar până la camere video și senzori ultrasonici, care permit funcționarea avansată a sistemului de asistență. Lucid Motors nu a dezvăluit câți dintre clienții săi au optat până acum pentru pachetul Dream Drive Pro. În schimb, a anunțat că, din 2021 și până în prezent, compania a livrat aproximativ 20.000 de vehicule.
Chiar dacă sistemul permite rularea fără mâini pe volan, șoferii vor trebui în continuare să fie atenți la drum și pregătiți să preia controlul asupra mașinii în orice moment, dacă situația o va cere. Lucid precizează că monitorizarea atenției va fi realizată cu ajutorul unei camere cu infraroșu montată deasupra coloanei de direcție, care urmărește privirea șoferului.