Prima pagină » Berlina electrică Afeela 1 încă nu a fost lansată, dar Sony și Honda anunță deja pierderi de sute de milioane de dolari

Berlina electrică Afeela 1 încă nu a fost lansată, dar Sony și Honda anunță deja pierderi de sute de milioane de dolari

Berlina electrică Afeela 1 încă nu a fost lansată, dar Sony și Honda anunță deja pierderi de sute de milioane de dolari
Fotografuii: SHM-Afeela.com

Cu câteva luni înainte de debutul livrărilor vehiculului electric Afeela 1, joint-venture-ul Sony-Honda se confruntă deja cu pierderi de sute de milioane de dolari.

Conform datelor financiare publicate, compania mixtă Sony Honda Mobility a înregistrat pierderi operaționale de peste două ori mai mari în ultimul an fiscal comparativ cu cel precedent.

Afeela 1, aproape de lansare. Pierderi de peste 300 de milioane de dolari pentru Sony și Honda

Berlina electrică Afeela 1 încă nu a fost lansată, dar Sony și Honda anunță deja pierderi de sute de milioane de dolari

Conform datelor furnizate de companie, pierderile au crescut la 52 de miliarde de yeni (362 milioane de dolari) în anul fiscal încheiat în martie 2025. Suma este mai mult decât dublu față de cele 20,5 miliarde de yeni (143 milioane de dolari) pierdute în exercițiul fiscal anterior.

Această creștere semnificativă a pierderilor este cauzată în principal de costurile tot mai mari asociate cu dezvoltarea, testarea, promovarea și pregătirea pentru producția în serie a modelului Afeela 1, primul vehicul electric produs de cei doi giganți japonezi. Deși investițiile sunt esențiale în această fază, realitatea este că acest joint-venture format de Sony și Honda nu a generat încă nici un venit, neavând încă livrări efective către clienți. Primele exemplare Afeela 1 vor ajunge la clienți spre finalul acestui an, potrivit Bloomberg.

Totuși, în ciuda acestei situații dificile, valoarea pierderilor rămâne marginală în raport cu puterea financiară a celor două companii. Spre exemplu, profitul operațional combinat al Sony și Honda în același interval a depășit 2.600 de miliarde de yeni (18.1 miliarde de dolari) conform datelor financiare consolidate.

Analiștii rămân rezervați în privința rentabilității pe termen mediu. Tatsuo Yoshida, analist senior în cadrul Bloomberg, atrage atenția că recuperarea investițiilor va fi dificilă, mai ales în condițiile unei competiții acerbe în zona vehiculelor electrice premium.

„Deși Sony Honda Mobility pare să vizeze prețuri mai mari pentru a compensa costurile, este posibil să nu reușească să acopere în totalitate cheltuielile”, avertizează acesta.

Cât costă noua berlină electrică Afeela 1

Berlina electrică Afeela 1 încă nu a fost lansată, dar Sony și Honda anunță deja pierderi de sute de milioane de dolari

Comenzile pentru noul model Afeela 1 au fost deschise încă din luna ianuarie în SUA, iar lansarea este programată pentru sfârșitul lui 2025.

Versiunea de bază, Afeela 1 Origin, are un preț de pornire de 89.900 de dolari, în timp ce versiunea superioară, Signature, pornește de la 102.900 de dolari. Aceste prețuri includ abonamente gratuite pe trei ani la funcții avansate de conectivitate, precum un sistem AI integrat, dar și asistență la condus autonom de nivel 2+.

Berlina cu emisii zero niponă promite o experiență de mobilitate centrată pe tehnologie, integrând inteligență artificială, conectivitate avansată, grafică 3D de înaltă fidelitate și un habitaclu gândit ca o extensie a ecosistemului digital al utilizatorului. Cu experiența sa în gaming, entertainment și senzori, Sony aduce un plus semnificativ într-un domeniu dominat de giganți ca Tesla, Mercedes-Benz sau BMW.

Principalii rivali din zona premium EV vor fi noul Tesla (cu noul Model S Plaid), Mercedes-Benz (cu gama EQ) și Lucid Motors.

Afeela 1: de la concept, la versiune de serie

Primul semnal că Sony va intra în industria auto a fost lansat în 2019, iar în ianuarie anul următor, în cadrul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, japonezii au prezentat conceptul Vision-S. La CES 2022, Sony a prezentat și conceptul electric Vision-S 02, un SUV electric care consolida imaginea unei viitoare game de EV-uri, potrivit CBT News.

În vara lui 2022, Sony și Honda au oficializat parteneriatul, anunțând formarea companiei Sony Honda Mobility Inc., cu sediul la Tokyo și acționariat egal (50%-50%). Un an mai târziu, în cadrul CES 2023, CEO-ul SHM, Yasuhide Mizuno, declara că noua companie vrea să devină un „jucător Mobility Tech”, concentrat pe inovarea mobilității prin tehnologie de vârf.

Proiectul a continuat să avanseze cu pași constanți, fiecare ediție CES devenind un nou capitol în povestea Afeela. În ianuarie 2024, Sony și Honda au prezentat o versiune pre-producție, iar la începutul anului curent, tot la CES, au anunțat oficial deschiderea comenzilor.

Alte articole importante
Kering pregătește vânzarea diviziei de beauty către L’Oréal pentru 4 miliarde de euro
Kering pregătește vânzarea diviziei de beauty către L’Oréal pentru 4 miliarde de euro
Grupul Kering, proprietarul Gucci, este pe punctul de a-și ceda afacerea de beauty gigantului L’Oréal. Tranzacția este estimată la 4 miliarde de euro şi marchează prima restructurare sub conducerea noului CEO Luca de Meo. Această decizie vine din cauza scăderii vânzărilor și a datoriilor acumulate în ultimii ani. Kering pregătește o investiție de 4 miliarde […]
Rușii pun banii la saltea și fug de bănci. Depozitele bancare ating cel mai jos nivel din ultimii trei ani
Rușii pun banii la saltea și fug de bănci. Depozitele bancare ating cel mai jos nivel din ultimii trei ani
Depozitele bancare din Rusia au crescut în septembrie cu doar 67 de miliarde de ruble, ajungând la 62,7 trilioane, potrivit datelor Băncii Centrale. Luna august adusese o creștere de 70 de miliarde de ruble. În iunie și iulie, depozitele urcaseră cu peste 700 de miliarde lunar, scrie MoscowTimes. Excluzând luna ianuarie, când populația cheltuiește tradițional […]
Google anunță un salt uriaș în calculul cuantic. Supercomputerele, depășite pentru prima dată
Tehnologie
Google anunță un salt uriaș în calculul cuantic. Supercomputerele, depășite pentru prima dată
Google a confirmat oficial că un algoritm de ultimă generație, rulat pe computerul său cuantic, a depășit pentru prima dată capacitățile supercomputerelor clasice. Algoritmul a fost testat prin compararea rezultatelor cu tehnologia NMR (rezonanță magnetică nucleară), aceeași utilizată la scanările RMN. Google marchează un moment istoric în era cuantică Google a anunțat că a reușit […]
Eurostar cumpără 30 de trenuri de mare viteză cu 2 miliarde €
Companii
Eurostar cumpără 30 de trenuri de mare viteză cu 2 miliarde €
Compania feroviară Eurostar a anunțat o investiție de 2 miliarde de euro pentru achiziționarea a 30 de trenuri etajate de mare viteză. Noua flotă va fi destinată rutelor internaționale din Europa și promite să ofere un plus de confort, eficiență energetică, precum și o capacitate crescută de transport pentru pasageri. Eurostar pariază pe eficiență și […]
NASA confirmă: Terra va avea o a doua Lună în următorii 58 de ani
NASA confirmă: Terra va avea o a doua Lună în următorii 58 de ani
NASA a confirmat că Terra va avea o a doua Lună naturală în următoarele decenii, ca urmare a unei capturi gravitaționale rare. Potrivit experților agenției spațiale americane, un asteroid de dimensiuni considerabile ar putea intra pe o orbită stabilă în jurul planetei noastre în următorii 58 de ani, transformându-se într-un satelit temporar al Pământului. NASA: […]
ANALIZĂ
Cât valorează o diplomă universitară în România
Cât valorează o diplomă universitară în România
Un raport recent arată o diferență semnificativă de venituri între românii absolvenți cu diplomă universitară și cei fără studii superioare. Potrivit datelor Eurostat, absolvenții de învățământ superior câștigă în medie cu aproape 150% mai mult, evidențiind impactul major al educației asupra nivelului salarial în țara noastră. Absolvenții cu diplomă universitară câștigă cu 148% mai mult […]