Prima pagină » Planul de investiții de 13 miliarde $ al Stellantis ignoră EV-urile

Planul de investiții de 13 miliarde $ al Stellantis ignoră EV-urile

Planul de investiții de 13 miliarde $ al Stellantis ignoră EV-urile
Foto: Stellantis

Grupul Stellantis anunță un plan de investiții de 13 miliarde de dolari în SUA, însă vehiculele electrice rămân în plan secund.

Strategia grupului se concentrează mai degrabă pe extinderea capacităților de producție și tehnologii tradiționale, reflectând o abordare prudentă față de tranziția EV.

Investițiile Stellantis de 13 miliarde $ prioritizează tehnologiile tradiționale

Planul de investiții de 13 miliarde $ al Stellantis ignoră EV-urile

Foto: Stellantis

Gigantul auto multinațional a anunțat că va investi 13 miliarde de dolari pentru a-și consolida producția din SUA în următorii patru ani. Este cea mai mare investiție din istoria companiei care deține mărcile Chrysler, Jeep și Ram, potrivit unui comunicat.

Vor fi dezvoltate și produse cinci modele noi până în 2029. Acestea fac parte din planul de investiții în fabricile din Illinois, Ohio, Michigan și Indiana. Strategia Stellantis include și redeschiderea uzinei Belvidere Assembly Plant din Illinois. Asta va permite extinderea producției pentru versiunile destinate pieței americane ale lui Jeep Cherokee și Jeep Compass. În total, vor fi create peste 5.000 de locuri de muncă.

Spre deosebire de angajamentele anterioare de investiții, de miliarde de dolari, această rundă nu se concentrează pe electrificare. Unul dintre cele cinci modele noi va fi un EV cu autonomie extinsă, un vehicul ce va combina bateria cu un generator pe benzină pentru autonomie suplimentară. Acesta ar urma să fie produs la „Warren Truck Assembly Plant” din Michigan începând cu 2028. Tot aici, Stellantis plănuiește să producă un SUV de clasă mare complet nou, dotat cu motor pe benzină.

Ce modele vor fi produse în următorii 4 ani

Planul mai prevede un Dodge Durango de generație următoare. Acesta va fi produs la uzina din Detroit în 2029. Ulterior, va fi lansat și un camion de dimensiuni medii, care va fi asamblat la Toledo Assembly Complex din Ohio. Nu în ultimul rând, va fi produs și un motor complet nou cu patru cilindri, denumit GMET4 EVO. Acesta va intra în producție anul viitor, la fabrica din Kokomo(Indiana), potrivit TechCrunch.

Antonio Filosa, noul CEO Stellantis, a declarat că investiția va stimula creșterea companiei. În același timp, va consolida amprenta de producție și va crea mai multe locuri de muncă în statele americane „pe care le numim acasă”.

„Accelerarea creșterii în SUA a fost o prioritate absolută încă din prima mea zi (n.n. – la Stellantis). Succesul în America nu este doar benefic pentru Stellantis în SUA, ci ne face mai puternici peste tot”, a declarat Filosa.

În ultimul an, gigantul european și-a redus planurile de electrificare pentru piața nord-americană. Compania a anunțat în septembrie că nu va mai include un Gladiator electrificat în gama Jeep, în timp ce reevaluează strategia de produse.

În aceeași lună, grupul cu sediul la Amsterdam a anunțat că a anulat planurile de producere a unui pick-up full-size complet electric. Cu toate acestea, producătorul a menționat că încă intenționează să producă un Ram 1500 REV cu autonomie extinsă. Acesta era denumit anterior Ramcharger.

Alte articole importante
În societățile fără cash, războiul hibrid va crea haos
În societățile fără cash, războiul hibrid va crea haos
Mâncarea, combustibilul, medicamentele, salariile și beneficiile sociale înseamnă, în esență, bani — iar dacă sistemele de plăți se opresc, viața de zi cu zi se blochează. De teama unor atacuri cibernetice sau întreruperi provocate, băncile din statele europene fac exerciții de criză. Își testează sistemele de securitate și își consolidează reziliența rețelelor de plăți, încercând […]
Cum pot fi furate datele din satelit cu 600 de dolari. Concluziile îngrijorătoare ale unui studiu
Cum pot fi furate datele din satelit cu 600 de dolari. Concluziile îngrijorătoare ale unui studiu
Un studiu nou arată că accesul la datele din satelit neprotejate este extrem de ușor chiar și cu un kit făcut manual. Acest kit costă aproximativ 600 de dolari. Cercetătorii din SUA au demonstrat că pot intercepta mesaje private, date militare și chiar istoricul de navigare pe internet, utilizând semnalele trimise de sateliți. Analiza care […]
Tinerețe fără bătrânețe în industria suplimentelor
Tinerețe fără bătrânețe în industria suplimentelor
Efectele anti-îmbătrânire ale moleculei spermidină atrag cercetători din domeniul longevității și din industria wellness. Promisiunile spermidinei și știința din spatele ei Spermidină este o moleculă naturală care promite să repare celulele senescente şi să regenereze funcţii pierdute odată cu vârsta. Beneficiile pe care le promite spermidina sunt seducătoare: stimularea autofagiei (procesul prin care organismul elimină […]
UE propune reguli stricte pentru platformele de închirieri pe termen scurt, pentru a combate criza locuințelor
UE propune reguli stricte pentru platformele de închirieri pe termen scurt, pentru a combate criza locuințelor
Comisia Europeană va anunța un set de reguli ferme, pentru a limita efectele platformelor de închirieri pe termen scurt, precum Airbnb și Booking.com, asupra accesului la locuințe. „Problema uriașă a închirierilor pe termen scurt” crează tensiuni majore în lume Executivul european va propune reguli clare pentru a aborda „problema uriașă” a închirierilor pe termen scurt, […]
Datorii uriașe lovesc economia Rusiei. Gazprom, Rosneft și Căile Ferate Ruse îngropați în restanțe de 12 trilioane de ruble
Datorii uriașe lovesc economia Rusiei. Gazprom, Rosneft și Căile Ferate Ruse îngropați în restanțe de 12 trilioane de ruble
Gazprom, Rosneft și Căile Ferate Rusești se confruntă cu datorii uriașe, care însumează 12 trilioane de ruble. Conform ediției ruse a revistei Forbes, cele mai mari companii de stat din Rusia au acumulat cele mai ridicate niveluri de datorii la finalul anului 2024. Primele zece corporații deținute de stat au o datorie financiară netă ce […]
ANALIZĂ
Lecțiile Marii Crize de pe Wall Street, din 1929. Găsește cineva similitudini?
Lecțiile Marii Crize de pe Wall Street, din 1929. Găsește cineva similitudini?
Andrew Ross Sorkin, autorul volumului „Too Big to Fail” – o amplă documentare a prăbușirii din 2008, își îndreaptă acum atenția spre Marea Criză financiară din 1929. Este cineva prea mare pentru a lua în calcul prăbușirea? Unele momente din istorie devin emblematice, se transformă într-un fel de sinonime ale unei întregi perioade. Este imposibil […]