Grupul Stellantis anunță un plan de investiții de 13 miliarde de dolari în SUA, însă vehiculele electrice rămân în plan secund.
Strategia grupului se concentrează mai degrabă pe extinderea capacităților de producție și tehnologii tradiționale, reflectând o abordare prudentă față de tranziția EV.
Foto: Stellantis
Gigantul auto multinațional a anunțat că va investi 13 miliarde de dolari pentru a-și consolida producția din SUA în următorii patru ani. Este cea mai mare investiție din istoria companiei care deține mărcile Chrysler, Jeep și Ram, potrivit unui comunicat.
Vor fi dezvoltate și produse cinci modele noi până în 2029. Acestea fac parte din planul de investiții în fabricile din Illinois, Ohio, Michigan și Indiana. Strategia Stellantis include și redeschiderea uzinei Belvidere Assembly Plant din Illinois. Asta va permite extinderea producției pentru versiunile destinate pieței americane ale lui Jeep Cherokee și Jeep Compass. În total, vor fi create peste 5.000 de locuri de muncă.
Spre deosebire de angajamentele anterioare de investiții, de miliarde de dolari, această rundă nu se concentrează pe electrificare. Unul dintre cele cinci modele noi va fi un EV cu autonomie extinsă, un vehicul ce va combina bateria cu un generator pe benzină pentru autonomie suplimentară. Acesta ar urma să fie produs la „Warren Truck Assembly Plant” din Michigan începând cu 2028. Tot aici, Stellantis plănuiește să producă un SUV de clasă mare complet nou, dotat cu motor pe benzină.
Planul mai prevede un Dodge Durango de generație următoare. Acesta va fi produs la uzina din Detroit în 2029. Ulterior, va fi lansat și un camion de dimensiuni medii, care va fi asamblat la Toledo Assembly Complex din Ohio. Nu în ultimul rând, va fi produs și un motor complet nou cu patru cilindri, denumit GMET4 EVO. Acesta va intra în producție anul viitor, la fabrica din Kokomo(Indiana), potrivit TechCrunch.
Antonio Filosa, noul CEO Stellantis, a declarat că investiția va stimula creșterea companiei. În același timp, va consolida amprenta de producție și va crea mai multe locuri de muncă în statele americane „pe care le numim acasă”.
„Accelerarea creșterii în SUA a fost o prioritate absolută încă din prima mea zi (n.n. – la Stellantis). Succesul în America nu este doar benefic pentru Stellantis în SUA, ci ne face mai puternici peste tot”, a declarat Filosa.
În ultimul an, gigantul european și-a redus planurile de electrificare pentru piața nord-americană. Compania a anunțat în septembrie că nu va mai include un Gladiator electrificat în gama Jeep, în timp ce reevaluează strategia de produse.
În aceeași lună, grupul cu sediul la Amsterdam a anunțat că a anulat planurile de producere a unui pick-up full-size complet electric. Cu toate acestea, producătorul a menționat că încă intenționează să producă un Ram 1500 REV cu autonomie extinsă. Acesta era denumit anterior Ramcharger.