Prima pagină » Stellantis revine la motoare pe benzină în SUA, pe fondul politicilor anti-EV ale lui Trump

Stellantis revine la motoare pe benzină în SUA, pe fondul politicilor anti-EV ale lui Trump

Stellantis revine la motoare pe benzină în SUA, pe fondul politicilor anti-EV ale lui Trump
Foto: Stellantis

Stellantis își reconfigurează strategia în SUA, mizând tot mai mult pe modele echipate cu motoare pe benzină, în contextul noilor politici anti-vehicule electrice promovate de administrația Trump.

Gigantul auto european încearcă astfel să reducă pierderile financiare și să răspundă cererii reale a pieței, într-un climat marcat de renunțarea la standardele stricte privind eficiența consumului.

Strategie anti-tarife: Stellantis vizează profituri mai mari prin motoare pe benzină

Stellantis revine la motoare pe benzină în SUA, pe fondul politicilor anti-EV ale lui Trump

Fotografii: Stellantis

Stellantis va oferi mai multe vehicule pe benzină în Statele Unite ca reacție la politicile anti-vehicule electrice promovate de Donald Trump. Astfel, compania cu sediul la Amsterdam încearcă să compenseze un impact tarifar de 1,5 miliarde de euro și să-și crească profitabilitatea, a declarat noul director executiv al companiei, Antonio Filosa, citat de Financial Times.

Într-o conferință telefonică cu investitorii, pe care a susținut-o marți, Filosa a spus că grupul european care deține mărci precum Jeep, Fiat și Peugeot este „departe de nivelul la care ar trebui să se afle”, după ce a raportat o pierdere netă de 2,3 miliarde de euro în prima jumătate a anului.

Pentru a redresa situația financiară, Stellantis intenționează să crească oferta de vehicule cu motoare clasice cu ardere internă, mai profitabile decât cele electrice, mai ales în contextul în care noua lege susținută de Donald Trump, denumită de acesta „legea mare și frumoasă”, a eliminat amenzile pentru nerespectarea standardelor de eficiență a consumului de combustibil.

„Această schimbare ne va aduce profituri suplimentare semnificative și un volum de vânzări mai apropiat de cererea reală a clienților”, a explicat Antonio Filosa, cel care i-a luat locul în această vară lui Carlos Tavares în fruntea gigantului auto.

Ca parte a acestei strategii, Stellantis a readus recent în producție motorul Hemi V8 pentru camionetele Ram, inversând decizia fostului CEO de a instala un propulsor mai eficient din punct de vedere al emisiilor de CO2, dar care s-a dovedit foarte nepopular în rândul fanilor mărcii.

Cum a evitat Stellantis tariful de 25% impus de Trump

Compania a precizat că se așteaptă la un impact tarifar de 1,2 miliarde de euro în a doua jumătate a anului, după ce între aprilie și iunie a suportat deja costuri de 300 de milioane de euro din tarife. Pe lângă aceste taxe, Stellantis a înregistrat și costuri de restructurare în valoare de 3,3 miliarde de euro, în încercarea de a-și crește cota de piață atât în SUA, cât și în Europa.

Anterior, grupul a declarat că este necesară o revizuire a strategiei de producție pentru a proteja profiturile în fața naturii impredictibile a războiului comercial alimentat de politicile președintelui Statelor Unite.

Potrivit datelor publicate de Stellantis, 58% dintre vehiculele livrate în SUA anul trecut au fost asamblate în această țară. În plus, compania a menționat că 95% dintre automobilele importate și vândute în Statele Unite au fost fabricate în Mexic sau în Canada și respectă Acordul comercial USMCA din 2020. Drept urmare, acestea sunt scutite de tariful de 25% impus de Trump asupra altor vehicule produse în străinătate.

„Impactul tarifar s-a modificat semnificativ și încă primim noi informații legate de negocierile privind tarifele, care ar putea influența aceste cifre”, a spus directorul financiar Doug Ostermann.

Între timp, producătorul american General Motors, care a raportat costuri tarifare de 1,1 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru, a avertizat că aceste costuri ar putea crește în lunile următoare până la 5 miliarde de dolari.

Alte articole importante
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Companii
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Amazon pregătește una dintre cele mai mari restructurări din istorie. Potrivit presei internaționale, compania ar urma să concedieze până la 30.000 de angajați din corporații. Asta înseamnă aproape 10% din forța sa globală. Decizia vine pe fondul avansului rapid al inteligenței artificiale și al semnalelor de încetinire din piața muncii americane. Amazon lovește din nou […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Ideea unor concedieri masive provocate de AI părea îndepărtată chiar și cu vreo două săptămâni în urmă. Amazon a concediat, însă, într-o secundă, un grup care ar putea popula un întreg oraș. Deși mai sunt încă voci care să susțină că va fi exact ca la industrializare, de fapt, era concedierilor masive provocate de AI […]