Stellantis își reconfigurează strategia în SUA, mizând tot mai mult pe modele echipate cu motoare pe benzină, în contextul noilor politici anti-vehicule electrice promovate de administrația Trump.
Gigantul auto european încearcă astfel să reducă pierderile financiare și să răspundă cererii reale a pieței, într-un climat marcat de renunțarea la standardele stricte privind eficiența consumului.
Fotografii: Stellantis
Stellantis va oferi mai multe vehicule pe benzină în Statele Unite ca reacție la politicile anti-vehicule electrice promovate de Donald Trump. Astfel, compania cu sediul la Amsterdam încearcă să compenseze un impact tarifar de 1,5 miliarde de euro și să-și crească profitabilitatea, a declarat noul director executiv al companiei, Antonio Filosa, citat de Financial Times.
Într-o conferință telefonică cu investitorii, pe care a susținut-o marți, Filosa a spus că grupul european care deține mărci precum Jeep, Fiat și Peugeot este „departe de nivelul la care ar trebui să se afle”, după ce a raportat o pierdere netă de 2,3 miliarde de euro în prima jumătate a anului.
Pentru a redresa situația financiară, Stellantis intenționează să crească oferta de vehicule cu motoare clasice cu ardere internă, mai profitabile decât cele electrice, mai ales în contextul în care noua lege susținută de Donald Trump, denumită de acesta „legea mare și frumoasă”, a eliminat amenzile pentru nerespectarea standardelor de eficiență a consumului de combustibil.
„Această schimbare ne va aduce profituri suplimentare semnificative și un volum de vânzări mai apropiat de cererea reală a clienților”, a explicat Antonio Filosa, cel care i-a luat locul în această vară lui Carlos Tavares în fruntea gigantului auto.
Ca parte a acestei strategii, Stellantis a readus recent în producție motorul Hemi V8 pentru camionetele Ram, inversând decizia fostului CEO de a instala un propulsor mai eficient din punct de vedere al emisiilor de CO2, dar care s-a dovedit foarte nepopular în rândul fanilor mărcii.
Compania a precizat că se așteaptă la un impact tarifar de 1,2 miliarde de euro în a doua jumătate a anului, după ce între aprilie și iunie a suportat deja costuri de 300 de milioane de euro din tarife. Pe lângă aceste taxe, Stellantis a înregistrat și costuri de restructurare în valoare de 3,3 miliarde de euro, în încercarea de a-și crește cota de piață atât în SUA, cât și în Europa.
Anterior, grupul a declarat că este necesară o revizuire a strategiei de producție pentru a proteja profiturile în fața naturii impredictibile a războiului comercial alimentat de politicile președintelui Statelor Unite.
Potrivit datelor publicate de Stellantis, 58% dintre vehiculele livrate în SUA anul trecut au fost asamblate în această țară. În plus, compania a menționat că 95% dintre automobilele importate și vândute în Statele Unite au fost fabricate în Mexic sau în Canada și respectă Acordul comercial USMCA din 2020. Drept urmare, acestea sunt scutite de tariful de 25% impus de Trump asupra altor vehicule produse în străinătate.
„Impactul tarifar s-a modificat semnificativ și încă primim noi informații legate de negocierile privind tarifele, care ar putea influența aceste cifre”, a spus directorul financiar Doug Ostermann.
Între timp, producătorul american General Motors, care a raportat costuri tarifare de 1,1 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru, a avertizat că aceste costuri ar putea crește în lunile următoare până la 5 miliarde de dolari.