Departamentul Transporturilor al Statelor Unite se pregătește să anunțe că standardele de eficiență în ceea ce privește consumul de combustibil, adoptate în timpul administrației Joe Biden, au depășit cadrul legal.
Principala critică vizează includerea vehiculelor electrice în metodologia de calcul a obiectivelor de consum. Potrivit contestatarilor, asta ar fi distorsionat rezultatele și ar fi contribuit în mod indirect la creșterea prețurilor autoturismelor.
Foto:EVpedia.co.in
Secretarul Transporturilor, Sean Duffy, a precizat că Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a transmis Casei Albe o propunere interpretativă sub denumirea „Resetarea Programului CAFE” (Corporate Average Fuel Economy). Documentul ar trebui să clarifice modul în care trebuie evaluate cerințele privind economia de combustibil, în special în contextul tranziției către mobilitate electrică, relatează Reuters.
„Fosta administrație a folosit în mod abuziv cadrul CAFE pentru a forța trecerea la mașini electrice, o decizie care a împovărat consumatorii cu prețuri mai mari”, a declarat Duffy. Acesta a subliniat că noile reguli ar putea elimina EV-urile din formula de calcul, ceea ce ar relaxa cerințele impuse producătorilor auto.
În propunerea din 2024, NHTSA sugerase creșterea treptată a pragului CAFE până la 50,4 mile/galon (cca. 4,67 litri/100 km) până în 2031, față de nivelul actual de 39,1 mile/galon (cca. 6 litri/100 km). Măsura era văzută drept o parte importantă a agendei de reducere a emisiilor de CO2 și a dependenței de combustibili fosili.
Anul trecut, peste 100 de congresmeni republicani au acuzat agenția că și-a depășit autoritatea legală. De asemenea, recent, Camera Reprezentanților a propus eliminarea subvențiilor fiscale pentru vehiculele electrice și abrogarea măsurilor de sprijinire a tranziției către transportul cu emisii zero.
În paralel, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) reevaluează la rândul său reglementările privind emisiile, în timp ce senatul american urmează să dezbată o lege care ar putea revoca dreptul statului California de a interzice vânzarea autoturismelor cu motor termic începând din 2035, o inițiativă care a stat la baza politicilor agresive de decarbonizare din regiune, aflăm de la Investing.com.
Conform estimărilor oficiale, standardele propuse de NHTSA în 2024 ar fi condus la economisirea a 64 de miliarde de galoane de benzină (aproximativ 242,26 miliarde de litri) și la reducerea cu 659 de milioane de tone a emisiilor de gaze cu efect de seră. În același timp, aceste standarde au generat beneficii nete de peste 35 de miliarde de dolari pentru consumatori.