Un model fabricat în România a obținut o performanță remarcabilă, fiind lider de vânzări pe piața auto din Marea Britanie.
Succesul confirmă competitivitatea producției auto națională și capacitatea unui model „Made in Romania” de a se impune pe una dintre cele mai exigente piețe din Europa.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/06/Ford-uma-Gen-E-Craiova.png)
Foto: Ford
De la începutul anului și până la sfârșitul lunii noiembrie, Ford Puma s-a vândut în 50.808 unități în Marea Britanie, potrivit cifrelor publicate de Ford Authority. Dat fiind acest avans, este puțin probabil că Puma mai poate pierde poziția de lider până la finalul anului. Asta, deoarece modelul de pe locul al doilea, KIA Sportage, s-a vândut în 45.814 de unități.
Pe parcursul anului 2025, Puma s-a clasat pe locul 7 în topul vânzărilor auto din UK în ianuarie. În februarie a fost pe locul 10, în martie, mai, august și octombrie a ocupat prima poziție, iar în aprilie, iunie, iulie și septembrie a fost pe locul secund.
Performanța este susținută și de cifrele înregistrate de versiunea electrică Puma Gen-E. Modelul cu emisii zero a revenit în topul vânzărilor în luna noiembrie, cu 4.859 de unități comercializate. Subcompacta „ovalului albastru” a devansat cu 1.210 unități Sportage, care s-a vândut în 3.649 de exemplare.
De altfel, segmentul vehiculelor electrice a cunoscut în acest an în Marea Britanie o creștere de 26% și o cotă de piață de peste 25%. Evoluția a fost stimulată de subvențiile acordate în funcție de veniturile familiilor și de prețurile mașinilor. Astfel, tot mai mulți britanici au făcut tranziția către EV-uri.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/09/Gama-de-modele-Dacia-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Dacia
Spre deosebire de Ford, Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor pe aceeași piață. Concret, în noiembrie, doar 2.765 de vehicule cu sigla mărcii românești au fost înmatriculate în Marea Britanie. Totalul se traduce printr-o scădere de 14% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform Profit.ro.
Această tendință se reflectă și în rezultatele anuale. Astfel, în intervalul ianuarie-noiembrie, Dacia a comercializat în Marea Britanie 28.397 de vehicule, cu circa 300 mai puțin decât în 2024 (-1,03%). Cota de piață a scăzut și ea, până la 1,52%. Aceste cifre lasă de înțeles că posibilii clienți par să amâne achiziția modelelor actuale, așteptând debutul comercial al versiunilor cu facelift ale automobilelor Dacia.