O companie britanică a primit undă verde pentru a produce în masă o nouă baterie pentru vehicule electrice, care se încarcă în 18 secunde.
Astfel, producători de vehicule electrice interesați vor putea utiliza noul acumulator în mașinile lor, în contextul în care cererea pentru soluții de încărcare ultra-rapidă este în creștere.
Foto: RML Group
Grupul britanic RML a primit recent certificarea oficială de conformitate pentru producție pentru noua sa baterie de înaltă densitate energetică VarEVolt, care are cea mai rapidă viteză încărcare de pe planetă. Foarte probabil, mulți constructori din industria auto se vor înghesui să încheie contracte pentru această tehnologie revoluționară.
Asta înseamnă că englezii vor putea demara în cel mai scurt timp producția în masă. Aprobarea guvernamentală confirmă trecerea de la stadiul de prototip la capacitatea reală de producție industrială, o etapă esențială pentru adoptarea pe scară largă a tehnologiei, după cum relatează Live Science.
Bateria VarEVolt se remarcă prin faptul că poate livra 6 kilowați pe kilogram și are un C-rate de 200, ceea ce înseamnă că se poate încărca sau descărca complet în aproximativ 18 secunde, o valoare unică în momentul de față. Prin comparație, sedanul electric Porsche Taycan are un C-rate de doar 4-5, ceea ce implică un timp de încărcare de 12-15 minute.
Designul modular al bateriei permite personalizarea sa în funcție de nevoile producătorului. Ea poate fi optimizată pentru autonomie, pentru puterea furnizată sau pentru un echilibru între cele două, în funcție de tipul vehiculului pe care este montată.
Deja folosită de unii producători de nișă, bateria VarEVolt alimentează modelul de performanță Czinger 21C, un hypercar hibrid futurist care combină un motor electric cu unul termic clasic pe benzină. Producătorul american Czinger a produs inițial doar 80 de astfel de exemplare exclusiviste, însă RML Group are planuri pentru extinderea utilizării bateriei dincolo de segmentul de lux.
Compania britanică dezvoltă inclusiv un kit de conversie care ar permite înlocuirea bateriilor din hypercar-urile clasice, precum LaFerrari sau McLaren P1, cu pachete noi de tip VarEVolt. Potrivit oficialului RML, Michael Mallock, noile versiuni ar putea nu doar să sporească în mod semnificativ autonomia acestor modele, ci și să multiplice de până la opt ori puterea furnizată, în condițiile în care celelalte componente ale vehiculului permit acest upgrade.
Într-un moment în care piața vehiculelor electrice este într-o cursă continuă pentru obținerea unor timpi de încărcare cât mai mici și autonomie mai mare, soluțiile precum VarEVolt pot transforma fundamental percepția asupra mobilității electrice, făcând-o mai accesibilă și mai atractivă pentru un public tot mai larg.