Prima pagină » Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică
Foto: Cixi-Life

Cixi Vigoz este o mașină electrică inedită, cu trei roți și sistem de pedalare, dezvoltată de un startup francez de electromobilitate.

Vehiculul promite o autonomie de până la 160 km, oferind o alternativă inedită și sustenabilă pentru deplasările urbane și extraurbane.

Cixi Vigoz, mașina care răstoarnă conceptul de mobilitate urbană și extraurbană

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Foto: Cixi.Life

Compania franceză de electromobilitate Cixi și-a prezentat cea mai nouă creație. Se numește Vigoz și este un vehicul futurist cu trei roți, un mix între bicicletă electrică, scuter și microcar, relatează Interesting Engineering. Acesta este conceput pentru naveta urbană și nu numai. El oferă un echilibru între sustenabilitate și comoditatea specifică automobilelor.

Vigoz este rezultatul a mai bine de zece ani de cercetări privind sistemele de transmisie. Versiunea de serie ar urma să ofere o autonomie de 160 km și o viteză maximă de 120 km/h, cu condiția să… pedalezi! Asta, pentru că este dotat cu un sistem de pedalare fără lanț, denumit Cixi Pedaling Energy Recovery System (PERS).

Cixi a testat deja un prototip, care a reușit să atingă o viteză de 100 km/h, aproape de ceea ce își doresc francezii. În ceea ce privește designul, versiunea de producție va aduce câteva îmbunătățiri la nivel de siguranță, confort și funcționalitate. Vigoz urmează să primească certificarea și, ulterior, să fie introdus în producția de serie. Listele de pre-comenzi vor fi deschise odată ce vor fi stabilite termenele oficiale. Prețurile nu au fost încă anunțate.

Autonomie de 160 km și viteză de 120 km/h

PERS, „inima” lui Cixi Vigoz, care elimină complet lanțurile și curelele. În locul acestora, sistemul de pedalare generează electricitate, iar energia obținută alimentează un motor integrat în butuc. Sistemul reîncarcă bateria și ajustează rezistența în timp real, astfel încât utilizatorul să poată păstra ritmul preferat. Dacă acumulatorul se descarcă complet, pedalarea poate în continuare să antreneze roata, însă fără asistență electrică.

Dotat cu o baterie de 22 kWh montată sub podea, Vigoz promite o autonomie de până la 160 km la o singură încărcare. Aceasta este suficientă pentru mai multe zile de deplasări urbane sau chiar pentru călătorii interurbane. Cum spuneam, viteza maximă este de 120 km/h, ceea ce îi va permite să circule pe drumurile expres și pe autostrăzi. Aceasta va reprezenta o premieră absolută pentru un vehicul care presupune implicarea directă a efortului fizic al conducătorului.

Sistemul de frânare regenerativă prelungește durata de viață a plăcuțelor de frână și recuperează energie pentru extinderea autonomiei. Combinația dintre pedalare și propulsie electrică maximizează eficiența, oferind atât exercițiu fizic pentru utilizator, cât și confortul specific condusului electric.

Mai sigur decât un scuter

Utilizatorii vor sta în Vigoz într-o poziție semi-culcată, într-o cabină îngustă și închisă. Înălțimea capului „pilotului” este setată la 130 cm, pentru vizibilitate optimă, iar direcția se controlează cu ajutorul unor manșe montate lateral. Un mecanism activ permite vehiculului să se încline natural în viraje, oferind o senzație dinamică de condus, dar și stabilitate în diverse condiții de drum.

Spre deosebire de bicicletele clasice, Vigoz este echipat cu elemente de siguranță similare celor din industria auto. Atât șoferul, cât și pasagerul dispun de centuri de siguranță cu prindere în trei puncte. De asemenea, șasiul este prevăzut cu structuri de absorbție a energiei pentru a atenua șocul în caz de impact. Toate acestea oferă un avantaj major în materie de siguranță față de biciclete sau de scutere, apropiindu-l mai mult de standardele vehiculelor electrice de mici dimensiuni.

În spatele șoferului există un spațiu care poate fi folosit pentru un alt pasager, pentru un animal de companie ori pentru obiecte voluminoase. Bagajele sunt depozitate într-o zonă descoperită, situată în partea din spate, în timp ce pasagerii rămân protejați în cabină, potrivit Cixi.

Alte articole importante
Boeing, amendată cu peste 3 mil. $ pentru nesiguranță
Companii
Boeing, amendată cu peste 3 mil. $ pentru nesiguranță
Boeing riscă să-și piardă din ce în ce mai mulți pasageri. FAA a propus o amendă de 3,1 milioane $ pentru companie. Scandalul Boeing: nereguli grave descoperite de FAA Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a anunțat o nouă lovitură pentru gigantul aerospațial Boeing. Autoritatea a propus o amendă de 3,1 milioane de dolari […]
ASML își extinde influența în AI printr-o investiție uriașă în Mistral AI
Companii
ASML își extinde influența în AI printr-o investiție uriașă în Mistral AI
ASML a devenit principalul acționar al companiei franceze Mistral AI, după ce a investit 1,5 miliarde de dolari în dezvoltarea acesteia. Mișcarea marchează o consolidare strategică a poziției europene în industria inteligenței artificiale, într-un context de competiție globală tot mai intensă. ASML pariază pe AI și investește 1,5 miliarde de dolari în Mistral Tranzacția are […]
Hârtia igienică, raționalizată cu AI. Ce trebuie să „prestezi” ca să fii servit în toaletele publice din China
Hârtia igienică, raționalizată cu AI. Ce trebuie să „prestezi” ca să fii servit în toaletele publice din China
Hârtia igienică a devenit subiectul discuțiilor aprinse în online, după ce videoclipuri cu distribuitoare inteligente care cer vizionarea de reclame au devenit virale. Dispozitivele eliberează benzi scurte de hârtie igienică doar după vizionarea unui clip promoțional sau plata unei sume mici. China, țara unde hârtia igienică vine cu costul vizionării reclamelor Încă din 2017, China […]
ANALIZĂ: Bula AI amenință economia mondială
ANALIZĂ: Bula AI amenință economia mondială
Economia globală pare să fie prinsă într-o bulă AI, unde așteptările exagerate depășesc cu mult rezultatele reale. Totuși, bula AI promite să aducă schimbări semnificative. Această situație ridică riscul unei crize financiare majore, cu efecte potențial mai grave decât bula dot-com din anii 2000, avertizează voci sonore din industrie. Bula AI: pericolul unei crize financiare […]
Moody’s confirmă ratingul României: Perspective negative
Moody’s confirmă ratingul României: Perspective negative
Agenția internațională de evaluare financiară Moody’s a decis să mențină România în categoria țărilor recomandate pentru investiții, păstrând ratingul la nivelul Baa3. Totuși, perspectiva rămâne negativă, reflectând îngrijorările legate de implementarea planului de consolidare fiscală și de riscurile geopolitice din regiune. Moody’s confirmă ratingul României, dar menține perspectiva negativă Conform Moody’s, România beneficiază de un […]
Connections raportează un profit net de 6,1 mil. lei
Companii
Connections raportează un profit net de 6,1 mil. lei
Connections, listată pe AeRo, a înregistrat în S1 2025 un profit net de 6,1 milioane lei. Compania românească a mizat pe AI, big data și cybersecurity. Connections: creștere accelerată a profitului și veniturilor Connections, companie de tehnologie cu simbol bursier CC, a încheiat primul semestru din 2025 cu un rezultat financiar solid. Profitul net a […]