Prima pagină » Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică
Foto: Cixi-Life

Cixi Vigoz este o mașină electrică inedită, cu trei roți și sistem de pedalare, dezvoltată de un startup francez de electromobilitate.

Vehiculul promite o autonomie de până la 160 km, oferind o alternativă inedită și sustenabilă pentru deplasările urbane și extraurbane.

Cixi Vigoz, mașina care răstoarnă conceptul de mobilitate urbană și extraurbană

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Foto: Cixi.Life

Compania franceză de electromobilitate Cixi și-a prezentat cea mai nouă creație. Se numește Vigoz și este un vehicul futurist cu trei roți, un mix între bicicletă electrică, scuter și microcar, relatează Interesting Engineering. Acesta este conceput pentru naveta urbană și nu numai. El oferă un echilibru între sustenabilitate și comoditatea specifică automobilelor.

Vigoz este rezultatul a mai bine de zece ani de cercetări privind sistemele de transmisie. Versiunea de serie ar urma să ofere o autonomie de 160 km și o viteză maximă de 120 km/h, cu condiția să… pedalezi! Asta, pentru că este dotat cu un sistem de pedalare fără lanț, denumit Cixi Pedaling Energy Recovery System (PERS).

Cixi a testat deja un prototip, care a reușit să atingă o viteză de 100 km/h, aproape de ceea ce își doresc francezii. În ceea ce privește designul, versiunea de producție va aduce câteva îmbunătățiri la nivel de siguranță, confort și funcționalitate. Vigoz urmează să primească certificarea și, ulterior, să fie introdus în producția de serie. Listele de pre-comenzi vor fi deschise odată ce vor fi stabilite termenele oficiale. Prețurile nu au fost încă anunțate.

Autonomie de 160 km și viteză de 120 km/h

PERS, „inima” lui Cixi Vigoz, care elimină complet lanțurile și curelele. În locul acestora, sistemul de pedalare generează electricitate, iar energia obținută alimentează un motor integrat în butuc. Sistemul reîncarcă bateria și ajustează rezistența în timp real, astfel încât utilizatorul să poată păstra ritmul preferat. Dacă acumulatorul se descarcă complet, pedalarea poate în continuare să antreneze roata, însă fără asistență electrică.

Dotat cu o baterie de 22 kWh montată sub podea, Vigoz promite o autonomie de până la 160 km la o singură încărcare. Aceasta este suficientă pentru mai multe zile de deplasări urbane sau chiar pentru călătorii interurbane. Cum spuneam, viteza maximă este de 120 km/h, ceea ce îi va permite să circule pe drumurile expres și pe autostrăzi. Aceasta va reprezenta o premieră absolută pentru un vehicul care presupune implicarea directă a efortului fizic al conducătorului.

Sistemul de frânare regenerativă prelungește durata de viață a plăcuțelor de frână și recuperează energie pentru extinderea autonomiei. Combinația dintre pedalare și propulsie electrică maximizează eficiența, oferind atât exercițiu fizic pentru utilizator, cât și confortul specific condusului electric.

Mai sigur decât un scuter

Utilizatorii vor sta în Vigoz într-o poziție semi-culcată, într-o cabină îngustă și închisă. Înălțimea capului „pilotului” este setată la 130 cm, pentru vizibilitate optimă, iar direcția se controlează cu ajutorul unor manșe montate lateral. Un mecanism activ permite vehiculului să se încline natural în viraje, oferind o senzație dinamică de condus, dar și stabilitate în diverse condiții de drum.

Spre deosebire de bicicletele clasice, Vigoz este echipat cu elemente de siguranță similare celor din industria auto. Atât șoferul, cât și pasagerul dispun de centuri de siguranță cu prindere în trei puncte. De asemenea, șasiul este prevăzut cu structuri de absorbție a energiei pentru a atenua șocul în caz de impact. Toate acestea oferă un avantaj major în materie de siguranță față de biciclete sau de scutere, apropiindu-l mai mult de standardele vehiculelor electrice de mici dimensiuni.

În spatele șoferului există un spațiu care poate fi folosit pentru un alt pasager, pentru un animal de companie ori pentru obiecte voluminoase. Bagajele sunt depozitate într-o zonă descoperită, situată în partea din spate, în timp ce pasagerii rămân protejați în cabină, potrivit Cixi.

Alte articole importante
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Companii
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Amazon pregătește una dintre cele mai mari restructurări din istorie. Potrivit presei internaționale, compania ar urma să concedieze până la 30.000 de angajați din corporații. Asta înseamnă aproape 10% din forța sa globală. Decizia vine pe fondul avansului rapid al inteligenței artificiale și al semnalelor de încetinire din piața muncii americane. Amazon lovește din nou […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Ideea unor concedieri masive provocate de AI părea îndepărtată chiar și cu vreo două săptămâni în urmă. Amazon a concediat, însă, într-o secundă, un grup care ar putea popula un întreg oraș. Deși mai sunt încă voci care să susțină că va fi exact ca la industrializare, de fapt, era concedierilor masive provocate de AI […]