Prima pagină » Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică
Foto: Cixi-Life

Cixi Vigoz este o mașină electrică inedită, cu trei roți și sistem de pedalare, dezvoltată de un startup francez de electromobilitate.

Vehiculul promite o autonomie de până la 160 km, oferind o alternativă inedită și sustenabilă pentru deplasările urbane și extraurbane.

Cixi Vigoz, mașina care răstoarnă conceptul de mobilitate urbană și extraurbană

Cixi Vigoz: Un EV cu trei roți și pedale pentru naveta zilnică

Foto: Cixi.Life

Compania franceză de electromobilitate Cixi și-a prezentat cea mai nouă creație. Se numește Vigoz și este un vehicul futurist cu trei roți, un mix între bicicletă electrică, scuter și microcar, relatează Interesting Engineering. Acesta este conceput pentru naveta urbană și nu numai. El oferă un echilibru între sustenabilitate și comoditatea specifică automobilelor.

Vigoz este rezultatul a mai bine de zece ani de cercetări privind sistemele de transmisie. Versiunea de serie ar urma să ofere o autonomie de 160 km și o viteză maximă de 120 km/h, cu condiția să… pedalezi! Asta, pentru că este dotat cu un sistem de pedalare fără lanț, denumit Cixi Pedaling Energy Recovery System (PERS).

Cixi a testat deja un prototip, care a reușit să atingă o viteză de 100 km/h, aproape de ceea ce își doresc francezii. În ceea ce privește designul, versiunea de producție va aduce câteva îmbunătățiri la nivel de siguranță, confort și funcționalitate. Vigoz urmează să primească certificarea și, ulterior, să fie introdus în producția de serie. Listele de pre-comenzi vor fi deschise odată ce vor fi stabilite termenele oficiale. Prețurile nu au fost încă anunțate.

Autonomie de 160 km și viteză de 120 km/h

PERS, „inima” lui Cixi Vigoz, care elimină complet lanțurile și curelele. În locul acestora, sistemul de pedalare generează electricitate, iar energia obținută alimentează un motor integrat în butuc. Sistemul reîncarcă bateria și ajustează rezistența în timp real, astfel încât utilizatorul să poată păstra ritmul preferat. Dacă acumulatorul se descarcă complet, pedalarea poate în continuare să antreneze roata, însă fără asistență electrică.

Dotat cu o baterie de 22 kWh montată sub podea, Vigoz promite o autonomie de până la 160 km la o singură încărcare. Aceasta este suficientă pentru mai multe zile de deplasări urbane sau chiar pentru călătorii interurbane. Cum spuneam, viteza maximă este de 120 km/h, ceea ce îi va permite să circule pe drumurile expres și pe autostrăzi. Aceasta va reprezenta o premieră absolută pentru un vehicul care presupune implicarea directă a efortului fizic al conducătorului.

Sistemul de frânare regenerativă prelungește durata de viață a plăcuțelor de frână și recuperează energie pentru extinderea autonomiei. Combinația dintre pedalare și propulsie electrică maximizează eficiența, oferind atât exercițiu fizic pentru utilizator, cât și confortul specific condusului electric.

Mai sigur decât un scuter

Utilizatorii vor sta în Vigoz într-o poziție semi-culcată, într-o cabină îngustă și închisă. Înălțimea capului „pilotului” este setată la 130 cm, pentru vizibilitate optimă, iar direcția se controlează cu ajutorul unor manșe montate lateral. Un mecanism activ permite vehiculului să se încline natural în viraje, oferind o senzație dinamică de condus, dar și stabilitate în diverse condiții de drum.

Spre deosebire de bicicletele clasice, Vigoz este echipat cu elemente de siguranță similare celor din industria auto. Atât șoferul, cât și pasagerul dispun de centuri de siguranță cu prindere în trei puncte. De asemenea, șasiul este prevăzut cu structuri de absorbție a energiei pentru a atenua șocul în caz de impact. Toate acestea oferă un avantaj major în materie de siguranță față de biciclete sau de scutere, apropiindu-l mai mult de standardele vehiculelor electrice de mici dimensiuni.

În spatele șoferului există un spațiu care poate fi folosit pentru un alt pasager, pentru un animal de companie ori pentru obiecte voluminoase. Bagajele sunt depozitate într-o zonă descoperită, situată în partea din spate, în timp ce pasagerii rămân protejați în cabină, potrivit Cixi.

Alte articole importante
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului a atins un nou maxim istoric, depășind pentru prima dată în istorie pragul de 4.400 de dolari pe uncie. Creșterea este alimentată de cererea ridicată din partea investitorilor care caută active de refugiu, dar și de achizițiile susținute ale băncilor centrale. Prețul aurului se află la cel mai ridicat nivel din istorie: 4.400 […]
Andrei Gemeneanu, Morphosis Capital: Antreprenorii români ar putea preda la Harvard
Companii
Andrei Gemeneanu, Morphosis Capital: Antreprenorii români ar putea preda la Harvard
Antreprenorii români au dezvoltat, în ultimele trei decenii, o capacitate de adaptare rar întâlnită, comparabilă cu cea a fondatorilor din cele mai dure piețe emergente. Andrei Gemeneanu, cofondator și managing partner al Morphosis Capital, afirmă că experiența acumulată de antreprenorii locali, marcați de crize succesive, volatilitate și lipsă de predictibilitate, reprezintă un avantaj competitiv major. […]
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]