Prima pagină » Constructorii primesc răgaz pentru a atinge țintele de emisii CO₂ în sectorul auto

Constructorii primesc răgaz pentru a atinge țintele de emisii CO₂ în sectorul auto

Constructorii primesc răgaz pentru a atinge țintele de emisii CO₂ în sectorul auto

Uniunea Europeană a aprobat o relaxare temporară a normelor privind emisiile de CO2 în industria auto, oferind producătorilor mai mult timp pentru a respecta obiectivele climatice asumate.

Regulamentul modificat prevede că respectarea țintelor de emisii specifice pentru perioada 2025-2027 va fi evaluată pe baza unei medii a performanțelor fiecărui constructor pe parcursul celor trei ani în loc de o analiză anuală.

Producătorii își vor putea atinge țintele de emisii CO2 până în 2027

CO2

Fotografii: Shutterstock

Într-un context în care industria auto europeană se confruntă cu o tranziție complexă către mobilitatea electrică și cu o cerere sub așteptări pentru vehiculele electrice, Uniunea Europeană a aprobat, marți, o modificare importantă a reglementărilor privind emisiile de dioxid de carbon.

Astfel, noile reguli acordă producătorilor auto o fereastră extinsă de conformare, permițându-le să atingă obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pe o perioadă de trei ani, în loc de raportarea anuală.

Conform regulilor anterioare, emisiile medii ale autoturismelor vândute într-un an de un producător nu trebuiau să depășească un anumit prag stabilit de Comisia Europeană, sub sancțiunea unor amenzi considerabile. Aceste standarde, înăsprite la începutul lui 2025, făceau parte din strategia Uniunii de reducere a nivelului de poluare și de promovare a mobilității cu emisii scăzute, transmite DPA, preluată de Agerpres.

Cu toate acestea, în condițiile în care ritmul de adoptare a vehiculelor electrice a încetinit, pe fondul incertitudinilor privind infrastructura de încărcare, prețurilor încă ridicate și reticenței consumatorilor, mulți constructori s-au aflat în pericolul de a depăși plafoanele de emisii, ceea ce i-ar fi expus la penalizări financiare.

Noua măsură de flexibilitate, propusă de Comisia Europeană în aprilie și aprobată acum de Consiliul UE, prevede că țintele de emisii CO2 pentru perioada 2025-2027 vor fi analizate cumulativ. Asta înseamnă că, dacă un producător auto, ca Volkswagen, BMW sau Mercedes-Benz, va depăși limita anuală în acest an, acesta va putea compensa excedentul prin performanțe mai bune în anii 2026 sau 2027, evitând astfel sancțiunile.

UE dorește un transport durabil

Comisia Europeană subliniază că această ajustare nu echivalează cu o renunțare la obiectivele climatice. Este vorba despre un răgaz de care industria auto are nevoie pentru a continua investițiile în tehnologii curate, fără a fi penalizată imediat pentru eventuale întârzieri în procesul de adaptare.

„Scopul este menținerea cursului către neutralitatea climatică până în 2050, dar cu o abordare pragmatică în perioada de tranziție”, se arată în comunicarea oficială a Comisiei.

Obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 la nivelul blocului comunitar urmăresc să facă sistemul de transport al UE mai durabil și să plaseze transportul rutier pe o traiectorie fermă către o mobilitate cu emisii zero până în 2050, potrivit Comisiei Europene.

Alte articole importante
Gala Star Construct 2025. Construcții Erbașu – 35 de ani de activitate: „Anul care se încheie a adus numeroase provocări, dar și oportunități de inovare și de colaborare”
Companii
Gala Star Construct 2025. Construcții Erbașu – 35 de ani de activitate: „Anul care se încheie a adus numeroase provocări, dar și oportunități de inovare și de colaborare”
Gala Star Construct 2025 și-a confirmat, marți seară, rolul de reper pentru industria construcțiilor din România, reunind în același cadru lideri ai administrației, ai mediului asociativ și ai celor mai importante companii din sector. Evenimentul, ajuns la cea de-a șasea ediție, a oferit cadrul pentru recunoașterea performanței și longevității în construcții, subliniind totodată importanța unui […]
Bilete de avion mai ieftine: ziua ideală nu mai este marți
Bilete de avion mai ieftine: ziua ideală nu mai este marți
Ani buni, marți a fost considerată ziua cea mai bună pentru a prinde bilete de avion mai ieftine, însă această regulă nu mai este valabilă. Studiile recente arată că dinamica prețurilor s-a schimbat, iar pasagerii trebuie să-și ajusteze strategiile de rezervare pentru a obține cele mai bune oferte. Marți nu mai este cea mai bună […]
Listare record: SpaceX vizează o evaluare de peste 30 miliarde $
Companii
Listare record: SpaceX vizează o evaluare de peste 30 miliarde $
SpaceX se pregătește pentru cea mai mare listare din istorie, care ar putea depăși pragul de 30 de miliarde de dolari. Compania americană vizează o evaluare record pentru întregul grup condus de Elon Musk și urmărește o listare la bursă la mijlocul sau la sfârșitul anului viitor. SpaceX vizează o evaluare de circa 1,5 trilioane […]
Wall Street „îngheață” pe minus în așteptarea tensionată a unei decizii riscante a Rezervei Federale
Piață de Capital - Fonduri
Wall Street „îngheață” pe minus în așteptarea tensionată a unei decizii riscante a Rezervei Federale
Bursele americane au deschis ziua de miercuri pe un trend negativ, anticipând una dintre cele mai tensionate decizii de politică monetară ale Rezervei Federale (FED) din ultimii ani. Wall Street-ul așteaptă o reducere a dobânzii care este, în egală măsură, privită ca inevitabilă și contestată în interiorul băncii centrale. Reducerea costului banilor ar trebui să […]
ANALIZĂ
Cu cât au scăzut prețurile bateriilor pentru vehiculele electrice
Tehnologie
Cu cât au scăzut prețurile bateriilor pentru vehiculele electrice
Prețurile bateriilor pentru vehiculele electrice continuă să se reducă, însă într-un ritm vizibil mai lent decât în anii trecuți. Acest sector intră într-o etapă de stabilizare, în care costurile de producție nu se mai diminuează la fel de rapid, în ciuda competiției puternice și a progreselor de ordin tehnologic. Prețurile bateriilor pentru EV-uri scad într-un […]
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Companii
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Guvernul României a obținut o creștere de 40% a redevențelor datorate de OMV Petrom, moment care marchează prima renegociere substanțială a termenilor acordurilor încheiate la privatizarea Petrom, în urmă cu două decenii. Executivul susține că noul cadru va întări independența energetică a României și va aduce venituri suplimentare la buget. Creșterea procentuală este semnificativă, însă […]