Prima pagină » Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni

Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni

Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni
Fotografii: Dacia

Dacia Sandero continuă să se impună ca unul dintre cele mai populare automobile din Europa, menținându-și poziția de lider într-un segment extrem de competitiv.

Performanța sa reflectă atractivitatea mărcii românești, care reușește să ofere modele accesibile și adaptate nevoilor consumatorilor europeni.

Dacia Sandero domină topul celor mai vândute mașini în Europa

Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni

După primele cinci luni ale anului 2025, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut automobil pe piețele din Europa. Performanța este cu atât mai meritorie cu cât vânzările hatchback-ului subcompact au înregistrat o ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul unei piețe europene aflate în tranziție către electrificare și noi tehnologii.

Potrivit celui mai nou raport publicat de compania germană Dataforce, Sandero a fost preferat de 108.510 de cumpărători europeni, cu 7,8% mai puțin comparativ cu primele cinci luni din 2024.

Modelul fabricat la Mioveni continuă, însă, să se claseze înaintea unor nume consacrate ale industriei auto europene, cum ar fi Renault Clio și Peugeot 208. Cele două modele franceze ocupă în această ordine locurile 2 și 3 în topul vânzărilor, cu 96.068 de unități comercializate în perioada analizată (+4,8%) și, respectiv 91.686 de exemplare (+0,2%). După trei luni consecutive în care a fost lider, în ianuarie, februarie și martie, Sandero a fost depășit în aprilie și în mai de Clio.

Dacia are două modele în top 10

La nivelul întregului an 2024, Sandero a fost cel mai vândut autoturism din Europa, cu peste 270.000 de unități, depășind cu 25% următoarele două modele, Renault Clio și Volkswagen Golf.

În clasamentul celor mai vândute modele europene regăsim și SUV-ul Duster, cu o creștere semnificativă de 12%, până la 78.959 de unități comercializate în primele cinci luni. Cel mai bine reprezentat constructor în top 10 este Volkswagen, cu trei modele: Golf, Tiguan și T-Roc.

Clasamentul primelor zece modele vândute în Europa în primele cinci luni ale anului 2025 este următorul:

  1. Dacia Sandero: 108.510 unități (-7,8%)
  2. Renault Clio: 96.068 unități (+4,8%)
  3. Peugeot 208: 91.686 unități (+0,2%)
  4. Volkswagen Golf: 87.200 unități (-17,7%)
  5. Volkswagen Tiguan: 87.056 unități (+15,9%)
  6. Volkswagen T-Roc: 86.136 unități (-4,1%)
  7. Citroen C3: 81.520 unități (-5%)
  8. Toyota Yaris Cross: 79.538 unități (-1,5%)
  9. Dacia Duster: 78.959 unități (+12%)
  10. Peugeot 2008: 78.233 unități (+2%)
Alte articole importante
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
În orașul Fukuoka, situat în sud-vestul Japoniei, a fost deschisă prima centrală osmotică din țară, iar a doua de acest fel la nivel global. Această instalație unică utilizează puterea osmozei pentru a alimenta o stație de desalinizare care furnizează apă potabilă regiunii învecinate. Conform estimărilor, centrala va produce aproximativ 880.000 kilowați-oră anual, suficientă energie pentru […]