Compania feroviară Eurostar a anunțat o investiție de 2 miliarde de euro pentru achiziționarea a 30 de trenuri etajate de mare viteză.
Noua flotă va fi destinată rutelor internaționale din Europa și promite să ofere un plus de confort, eficiență energetică, precum și o capacitate crescută de transport pentru pasageri.
Foto: Eurostar
Eurostar a semnat un acord de 2 miliarde de euro cu producătorul francez Alstom pentru achiziția unei noi generații de trenuri de mare viteză cu două etaje. Acestea vor susține procesul de extindere a serviciilor companiei către Geneva și Frankfurt, transmite Financial Times.
Primele șase unități Alstom Avelia Horizon urmează să fie livrate în 2031. În total, compania a comandat 30 de trenuri, care vor marca începutul unei etape de modernizare fără precedent.
Noua flotă va înlocui cele 34 de trenuri Alstom aflate în prezent în exploatare și va completa cele 17 unități Siemens e320 existente. Noile trenuri vor oferi mai mult confort, o eficiență energetică mai mare și o capacitate sporită. Achiziția vine într-un moment în care Eurostar se pregătește să facă față unei competiții tot mai intense pe rutele care traversează Tunelul Canalului Mânecii.
„Această achiziție marchează o etapă cheie în planul nostru de dezvoltare”, a declarat Gwendoline Cazenave, directorul executiv al Eurostar, subliniind ambiția companiei de a-și extinde operațiunile internaționale și de a crește frecvența curselor între Londra și Paris.
Astfel, vor fi create la Londra aproximativ 350 de noi locuri de muncă înalt calificate în inginerie și întreținere, potrivit companiei.
În același timp, Eurostar intenționează să intre pe noi piețe europene. Este vorba despre țări unde trenul de mare viteză poate reprezenta o alternativă viabilă la transportul aerian.
Compania vizează destinații care pot fi atinse din Londra în mai puțin de cinci ore. Rerezentanții Eurostar consideră că acesta este pragul maxim de atractivitate pentru călătorii de afaceri, vacanță sau familie.
„Ne concentrăm pe conectarea marilor orașe aflate la mai puțin de cinci ore de drum, dincolo de acest interval, avantajul trenului dispare”, a explicat Cazenave.
Pe termen lung, Eurostar își dorește să integreze serviciile cu alți operatori de mare viteză, precum TGV în Franța. De asemenea, țintește și o colaborare cu viitoarea linie britanică High Speed 2. În acest fel își va consolida atât rețeaua europeană, cât și rolul de lider în transportul feroviar transfrontalier.