Prima pagină » Nissan a atras peste 4,5 miliarde de dolari prin obligațiuni negarantate

Nissan a atras peste 4,5 miliarde de dolari prin obligațiuni negarantate

Nissan a atras peste 4,5 miliarde de dolari prin obligațiuni negarantate
Fotografii: Nissan

Nissan urmează să vândă o parte dintre noile sale obligațiuni în valută, în valoare totală de peste 4,5 miliarde de dolari.

Un purtător de cuvânt al Nissan a precizat că această emisiune va fi folosită pentru refinanțarea datoriilor externe scadente, constructorul de automobile japonez aflându-se în plin proces de redresare.

Nissan se finanțează cu 4,52 miliarde de dolari printr-o emisiune de obligațiuni

Nissan a atras peste 4,5 miliarde de dolari prin obligațiuni negarantate

Emisiunea de obligațiuni vine la aproximativ o săptămână după ce Nissan ar fi solicitat unor furnizori să îi permită amânarea plăților pentru a putea elibera fonduri pe termen scurt, în încercarea sa de a spori lichiditățile.

Obligațiunile în dolari americani cu scadență la 10 ani sunt promovate cu un randament de aproximativ 8,125%. Este cel mai mare cupon din istoria companiei nipone pentru o astfel de emisiune, care depășește precedentul record de 7,5%, stabilit în 1986, potrivit datelor analizate de Bloomberg. Prețul final al ofertei urmează să fie stabilit în cursul zilei de vineri.

Nissan se confruntă de ani buni cu o criză de management, care s-a declanșat în urma arestării fostului președinte Carlos Ghosn, în 2018. Criza a dus la o gamă de modele învechite, marje de profit în scădere și pierderea avantajului competitiv în segmentul automobilelor electrice de volum. În plus, se apropie de scadența unor obligațiuni corporative în valoare de aproximativ 1 trilion de yeni (aproximativ 6,8 miliarde de dolari) în perioada 2025-2026, conform sursei citată, iar accesul la finanțare este crucial, mai ales după eșecul tentativei de alianță cu Honda.

Pe fondul scăderii vânzărilor, profiturile s-au erodat, iar fluxurile de numerar au scăzut dramatic. De altfel, Nissan a raportat o pierdere netă de 670,9 miliarde de yeni (4,56 miliarde de dolari) pentru anul fiscal încheiat în martie 2025.

Producătorul intenționează să lanseze periodic obligațiuni internaționale pentru diversificarea surselor de finanțare, gestionarea riscului și păstrarea accesului la piețele globale.

Prima emisiune de obligațiuni în valută externă pentru Nissan

Cu toate acestea, conducerea Nissan rămâne optimistă în privința utilizării fondurilor atrase și a îmbunătățirii indicatorilor financiari, în ciuda costurilor ridicate de împrumut. „Nu credem că acest cost de finanțare va reprezenta o povară excesivă”, a transmis Nissan într-un comunicat, subliniind că fondurile vor fi direcționate către electrificare și alte domenii de creștere, cu scopul de a spori profitabilitatea pe termen lung.

În februarie, agenția Moody’s a retrogradat Nissan la nivelul speculativ, după ce S&P Global Ratings făcuse același lucru în 2023. În prezent, compania are rating Ba2 de la Moody’s și BB de la S&P, ambele fiind al doilea cel mai ridicat nivel în categoria „junk”. Aceste evaluări implică cerințe mai mari de randament din partea investitorilor.

„Investitorii în obligațiuni și acțiuni rămân sceptici cu privire la succesul planului de redresare al companiei”, a declarat Todd Duvick, director pe sectorul auto la firma de analiză CreditSights.

Aceasta este prima emisiune de obligațiuni în valută externă a celor de la Nissan din ultimii cinci ani. În 2020, când compania încă beneficia de cel mai scăzut rating de investiții din partea ambelor agenții, a atras 1,1 trilioane de yeni prin obligațiuni în dolari și euro, inclusiv titluri în dolari pe 10 ani cu un cupon de 4,81%.

Tot mai multe companii japoneze se îndreaptă către piețele globale pentru a-și acoperi nevoile de finanțare. Emitenți cu rating „junk”, precum Rakuten Group sau SoftBank Group, au atras un interes semnificativ din partea investitorilor internaționali. Emisiunea Nissan va testa soliditatea acestei tendințe.

Alte articole importante
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
Companii
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
SpaceX a anunțat achiziția unor licențe de spectru wireless de la EchoStar, într-o tranzacție evaluată la 17 miliarde de dolari. Această mișcare strategică este esențială pentru extinderea rețelei de conectivitate 5G a Starlink, consolidând poziția companiei pe piața globală a comunicațiilor. SpaceX și EchoStar au bătut palma pentru spectru wireless: 17 miliarde $ SpaceX, compania […]
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Companii
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Angajații Microsoft sunt nevoiți să revină obligatoriu la birou. Din 2026, compania schimbă politica de lucru hibrid și impune revenirea la birouri, minim 3 zile pe săptămână. Angajații Microsoft revin la birouri. Cum va fi implementată noua regulă? Microsoft, una dintre ultimele companii mari de tehnologie care a păstrat un model flexibil de muncă, a […]
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia investește un miliard de euro în drone subacvatice Ghost Shark pentru a proteja apele teritoriale. Inițiativa guvernului de la Canberra urmărește consolidarea supravegherii și protecției apelor teritoriale, precum și dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniul militar. Astfel, Australia face pași importanți în utilizarea dronelor subacvatice. Drone subacvatice Ghost Shark: Australia își întărește flota maritimă de […]
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei își extinde investițiile în energiile regenerabile, sprijinind tranziția energetică globală. Acestea atât proiecte eoliene și fotovoltaice, cât și infrastructura asociată, precum rețelele electrice și stocarea energiei. Decizia reflectă angajamentul și rolul fondului suveran de a susține tranziția energetică globală și de a diversifica portofoliul său pe termen lung, ceea ce este […]
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia domină căutările, dar există și surprize regionale. Un nou studiu Booking.com arată preferințele de călătorie ale turiștilor din Asia-Pacific în 2025.  Japonia, magnetul turistic al Asiei Datele Booking.com, analizate între 1 ianuarie și 30 iunie 2025, arată că Japonia este favorita turiștilor din regiune. Tokyo ocupă primul loc în cele mai multe clasamente, fiind […]
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s a raportat o pierdere anuală de 248 de milioane de dolari, care scoate în evidență dificultățile de piața artei de lux. Rezultatul reflectă atât scăderea tranzacțiilor de mari valori, cât și schimbările în comportamentul colecționarilor globali. Sotheby’s raportează o pierdere anuală de 248 milioane $ Pierderile anuale înainte de impozitare ale Sotheby’s s-mărit de […]