Renault caută un partener chinez pentru producția unui nou motor electric care nu folosește pământuri rare.
Acest demers face parte din strategia grupului francez de a dezvolta tehnologii sustenabile și competitive pe o piață globală tot mai orientată spre electromobilitate.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Renault-motor-electric-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Renault
Renault a renunțat la colaborarea cu compania franceză Valeo pentru dezvoltarea unui nou motor electric fără pământuri rare. Producătorul auto francez caută acum un furnizor chinez mai competitiv ca preț, potrivit unor surse citate de Reuters.
Mai mulți constructori europeni lucrează la tehnologii similare menite să reducă dependența de lanțurile de aprovizionare din China. După cum se știe, această țară domină sectorul pământurilor rare la nivel global. China deține 70% din mineritul global și 85% din rafinarea acestor materiale critice. În ce-l privește, Renault pare să fi ales o strategie mixtă, orientată spre eficiență și costuri reduse.
Constructorul din Hexagon anunțase la finalul anului 2023 un parteneriat cu furnizorul de componente auto Valeo. Scopul acordului era acela de a dezvolta un nou motor electric, mai puternic și mai compact, prezentat drept „o inovație realizată în Franța”.
Potrivit sursei citată, proiectul motorului E7A nu va mai fi derulat împreună cu Valeo. Noul plan prevede ca acesta să fie dezvoltat intern de Renault. Excepție va face statorul, care urmează să fie furnizat de către o companie chineză. Motivația principală a acestei schimbări ar fi costurile mai scăzute pe care le oferă furnizorii din Asia pentru astfel de componente esențiale.
„Un partener din China este o posibilitate. Nu a fost luată încă o decizie finală, dar discuțiile sunt în curs de desfășurare”, a confirmat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia Renault dedicată vehiculelor electrice și software-ului.
Chiar dacă statorul ar putea fi importat din China, producția principală a motorului va avea loc în Franța, la uzina Cléon din regiunea Seine-Maritime. De asemenea, propulsorul va fi echipat cu module de carbură de siliciu furnizate de STMicroelectronics, o companie franco-italiană specializată în soluții semiconductoare avansate.
Oficialii Ampere au mai precizat că se analizează posibilitatea localizării producției de stator în Franța, pe termen mediu. Și asta, indiferent de alegerea finală a furnizorului. Scopul este să reducă dependența de importuri.
În ultimii ani, Renault a accelerat colaborările cu firme din China pentru a-și menține competitivitatea în tranziția către electromobilitate. Datorită parteneriatelor tehnologice asiatice, compania a reușit, de exemplu, să dezvolte noul Twingo electric în doar doi ani. Acest interval este considerat un record pentru industria auto europeană.
Noul motor electric E7A va avea o putere de 200 kW, cu 25% mai mare decât generația actuală, care se regăsește pe noul Scenic E-Tech. De asemenea, va oferi și un timp de încărcare mult mai mic datorită sistemului său de 800 de volți, care este de două ori mai mare decât tensiunea modelelor actuale Renault EV.
Motorul fără pământuri rare ar trebui să echipeze următoarea generație de modele compacte Renault, ce vor fi lansate până în 2028.