Prima pagină » Renault caută un furnizor chinez pentru un nou motor electric

Renault caută un furnizor chinez pentru un nou motor electric

Renault caută un furnizor chinez pentru un nou motor electric
Foto: Renault

Renault caută un partener chinez pentru producția unui nou motor electric care nu folosește pământuri rare.

Acest demers face parte din strategia grupului francez de a dezvolta tehnologii sustenabile și competitive pe o piață globală tot mai orientată spre electromobilitate.

Renault vrea să reducă dependența de materiale critice și scăderea costurilor de fabricație

Renault caută un furnizor chinez pentru un nou motor electric

Foto: Renault

Renault a renunțat la colaborarea cu compania franceză Valeo pentru dezvoltarea unui nou motor electric fără pământuri rare. Producătorul auto francez caută acum un furnizor chinez mai competitiv ca preț, potrivit unor surse citate de Reuters.

Mai mulți constructori europeni lucrează la tehnologii similare menite să reducă dependența de lanțurile de aprovizionare din China. După cum se știe, această țară domină sectorul pământurilor rare la nivel global. China deține 70% din mineritul global și 85% din rafinarea acestor materiale critice. În ce-l privește, Renault pare să fi ales o strategie mixtă, orientată spre eficiență și costuri reduse.

Constructorul din Hexagon anunțase la finalul anului 2023 un parteneriat cu furnizorul de componente auto Valeo. Scopul acordului era acela de a dezvolta un nou motor electric, mai puternic și mai compact, prezentat drept „o inovație realizată în Franța”.

Producția va avea loc în Franța

Potrivit sursei citată, proiectul motorului E7A nu va mai fi derulat împreună cu Valeo. Noul plan prevede ca acesta să fie dezvoltat intern de Renault. Excepție va face statorul, care urmează să fie furnizat de către o companie chineză. Motivația principală a acestei schimbări ar fi costurile mai scăzute pe care le oferă furnizorii din Asia pentru astfel de componente esențiale.

„Un partener din China este o posibilitate. Nu a fost luată încă o decizie finală, dar discuțiile sunt în curs de desfășurare”, a confirmat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia Renault dedicată vehiculelor electrice și software-ului.

Chiar dacă statorul ar putea fi importat din China, producția principală a motorului va avea loc în Franța, la uzina Cléon din regiunea Seine-Maritime. De asemenea, propulsorul va fi echipat cu module de carbură de siliciu furnizate de STMicroelectronics, o companie franco-italiană specializată în soluții semiconductoare avansate.

Oficialii Ampere au mai precizat că se analizează posibilitatea localizării producției de stator în Franța, pe termen mediu. Și asta, indiferent de alegerea finală a furnizorului. Scopul este să reducă dependența de importuri.

Noul motor va debuta în 2028

În ultimii ani, Renault a accelerat colaborările cu firme din China pentru a-și menține competitivitatea în tranziția către electromobilitate. Datorită parteneriatelor tehnologice asiatice, compania a reușit, de exemplu, să dezvolte noul Twingo electric în doar doi ani. Acest interval este considerat un record pentru industria auto europeană.

Noul motor electric E7A va avea o putere de 200 kW, cu 25% mai mare decât generația actuală, care se regăsește pe noul Scenic E-Tech. De asemenea, va oferi și un timp de încărcare mult mai mic datorită sistemului său de 800 de volți, care este de două ori mai mare decât tensiunea modelelor actuale Renault EV.

Motorul fără pământuri rare ar trebui să echipeze următoarea generație de modele compacte Renault, ce vor fi lansate până în 2028.

Alte articole importante
Diamantele sintetice schimbă regulile jocului cu prețuri imbatabile. Cât de real mai e luxul strălucitor
Diamantele sintetice schimbă regulile jocului cu prețuri imbatabile. Cât de real mai e luxul strălucitor
Diamantele sintetice au devenit alternativa modernă la pietrele extrase din mine, atrăgând atenția celor care caută lux la un preț mai accesibil. Inelele de logodnă ale vedetelor continuă să fascineze publicul. De la bijuteria impresionantă purtată de Georgina Rodríguez, estimată între două și cinci milioane de dolari, până la modelul mai modest al lui Taylor […]
ANALIZĂ
Fanaticii natalității se lasă iar seduși de eugenie? Alianța MAGA–Silicon Valley vrea să repopuleze America
Fanaticii natalității se lasă iar seduși de eugenie? Alianța MAGA–Silicon Valley vrea să repopuleze America
O alianță între conservatori religioși din mișcarea natalistă MAGA și magnați ai tehnologiei din Silicon Valley transformă creșterea natalității în America într-o misiune ideologică și economică. Unii dintre miliardari – precum Elon Musk și Peter Thiel – finanțează inițiative de „optimizare” a reproducerii. Aceste start-up-uri testează utere artificiale, selecția embrionară genetică și „bănci de ADN” […]
Vanguard: primul habitat submarin construit în ultimele patru decenii
Vanguard: primul habitat submarin construit în ultimele patru decenii
Spațiul Vanguard este pregătit să revoluționeze cercetarea oceanică: le va permite oamenilor de știință să trăiască și să lucreze sub apă neîntrerupt vreme de o săptămână, ceea ce schimbă regulile explorării subacvatice. Oceanele sunt esențiale pentru studiul vieții și pentru echilibrul acesteia în general. Reglează clima și ascund mistere neexplorate. Habitatul Vanguard a fost prezentat […]
Finanțare uriașă pentru un startup auto de condus de la distanță
Tehnologie
Finanțare uriașă pentru un startup auto de condus de la distanță
Un startup specializat în tehnologia de condus de la distanță a mașinilor ar putea atrage o finanțare de 410 milioane de dolari. Investiția potențială reflectă interesul tot mai mare al pieței pentru soluții inovatoare care permit operarea vehiculelor fără șofer la bord și marchează un pas semnificativ în dezvoltarea mobilității autonome. 410 milioane $ pentru […]
Armata SUA intră în era dronelor: achiziții record până în 2027
Armata SUA intră în era dronelor: achiziții record până în 2027
Armata SUA va cumpăra peste un milion de drone în următorii doi-trei ani, cu o rată anuală de cel puțin jumătate de milion de unități. Această achiziție masivă reflectă accentul tot mai mare pus pe automatizare și pe operarea de sisteme autonome în cadrul strategiilor militare americane. Armata SUA va achiziționa peste un milion de […]
ANALIZĂ
Venitul net mediu echivalent în Europa. Unde se situează România?
Venitul net mediu echivalent în Europa. Unde se situează România?
Venitul net mediu echivalent în Europa variază semnificativ de la o țară la alta, reflectând diferențele de nivel de trai și de putere de cumpărare. Țările din nordul și vestul continentului conduc clasamentul, oferind gospodăriilor cele mai mari câștiguri medii, în timp ce statele din estul și sud-estul Europei înregistrează venituri considerabil mai mici. Venitul […]