În luna iulie, vânzările de mașini noi pe piața din România a înregistrat un avans semnificativ, de 26% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 16.276 de unități.
În contrast, segmentul vehiculelor electrice a suferit un declin accentuat, cu vânzări în scădere cu aproape 18% și o cotă de piață în continuă erodare.
Foto: Dacia
Spre comparație, segmentul autoturismelor 100% electrice a înregistrat o scădere de 17,8% și o cotă de piață de doar 3,2%, potrivit datelor preliminare furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Pe ansamblul primelor șapte luni ale anului curent, volumul înmatriculărilor de autoturisme noi a ajuns la 80.615 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 15,3% față de perioada similară din 2024.
În clasamentul celor mai înmatriculate mărci, Dacia își menține poziția de lider detașat, cu 5.106 de mașini. Pe locurile următoare se află Toyota – 1.757 unități, Skoda – 1.259 unități, Hyundai – 1.130 unități, Renault – 976 unități, Volkswagen – 961 unități, Ford – 724 unități, Suzuki – 560 unități, Mercedes-Benz – 517 unități și BMW – 401 unități. Alte mărci prezente pe piața locală cumulează 2.885 de unități vândute din totalul lunii iulie.
Și în ceea ce privește modelele comercializate pe piața autohtonă, Dacia domină net piața, fiind prezentă în top 10 cu toate automobilele termice din portofoliu. Astfel, Logan conduce cu 1.723 de unități, fiind urmat de Duster – 1.473 unități și de Sandero – 1.116 unități. În continuarea clasamentului regăsim Toyota Corolla – 711 unități, Skoda Octavia – 492 unități, Hyundai Tucson – 468 unități, Dacia Bigster – 413 unități, Dacia Jogger – 380 unități, Toyota Yaris CRC – 380 unități și Renault Clio – 351 unități.