Prima pagină » Primăria Bucureștiului ar putea introduce o taxă de acces în oraș

Primăria Bucureștiului ar putea introduce o taxă de acces în oraș

Primăria Bucureștiului ar putea introduce o taxă de acces în oraș
Foto: Freepik

Primăria Bucureștiului ia în calcul posibilitatea introducerii unei taxe de acces în oraș pentru vehiculele neînmatriculate în Capitală.

Această măsură are ca scop reducerea traficului și creșterea veniturilor locale. De asemenea, autoritățile vor să descurajeze circulația autoturismelor înmatriculate în alte județe, vizând totodată o mai bună gestionare a infrastructurii urbane.

Primăria Bucureștiului pregătește o taxă pentru șoferii cu mașini din alte județe

Primăria Bucureștiului ar putea introduce o taxă de acces în oraș

Foto: Pixabay

Primăria Capitalei ia în considerare introducerea unei taxe de circulație pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov. Proiectul urmează să fie dezbătut în Consiliul General al Municipiului București, având ca scop atât reducerea traficului, cât și creșterea veniturilor la bugetul local, informează Antena3.ro.

Consilierul general Cristian Popescu a explicat luni, la Antena 3 CNN, că măsura ar viza mai multe categorii de șoferi. Este vorba în primul rând despre cei care doar tranzitează Capitala. Apoi, cei care vin ocazional pentru diverse activități, precum și locuitorii din București ale căror care își țin mașinile înmatriculate în alte județe pentru a plăti asigurări mai mici.

„Sunt două lucruri. O dată este principiul introducerii unei taxe și cuantumul acesteia. Acolo sunt niște propuneri făcute de mine. Ele pot să fie modificate în discuția din Consiliu. Dacă se agreează acest principiu al taxei pentru intrarea în București. Acum, din datele pe care le am, din datele publice, Bucureștiul e tranzitat de 1,4 milioane de mașini în fiecare zi și cam 35% dintre acestea au numere din afara Bucureștiului și Ilfovului. Aici vorbim de mai multe categorii de persoane: Sunt persoane care trec prin București și aici cred că numărul acestora va scădea, pentru că avem cât de cât o parte din Autostrada A0 avem și centura la 4 benzi, deci nu mai e nevoie să treci prin București cum era nevoie acum ceva timp”, a declarat Cristian Popescu.

Traficul din Capitală ar scădea simțitor

Potrivit acestuia, măsura ar urma să încurajeze și utilizarea parcărilor de tip „park & ride” și transportul public, contribuind astfel la fluidizarea traficului. În același timp, consilierul general a precizat că există și o a doua categorie, de persoane. Este vorba despre cei care vin în București pentru o zi-două pentru a-și rezolva anumite probleme.

Despre aceștia, Popescu a precizat că își dorește să fie descurajați și convinși să-și lase mașinile într-un „park & ride”. În plus, oficialul spune că există cel puțin două parcări publice, iar această măsură va antrena și investiții private în altele.

„Trebuie să-i convingem să își lase mașina și să folosească transportul în comun din București. Și avem a treia categorie de persoane, care cred că este cea mai mare. Sunt cei care locuiesc în București, nu au mașina trecută pe București din diverse motive, pentru că unul dintre motive este că asigurările sunt mai ieftine atunci când nu ai număr de București sau de Ilfov. Dintr-un motiv de calcul al asigurării, ei preferă să-și țină mașinile în altă parte pentru a plăti mai puțin, pentru că în București e o rată mai mare de daune și atunci aceste daune se împart la numărul celor la numărul celor care au mașină înmatriculată în București. E cumva incorect și vrem să-i convingem pe o parte dintre aceștia să își pună mașinile pe București să plătească și impozit la bugetul local din București, acolo unde, în fapt, aceștia folosesc mașina și locuiesc și să și împartă costul real la asigurare cu cei care avem mașini înmatriculate în București”, a mai declarat Cristian Popescu.

Consilierul general al Primăriei Capitalei a mai adăugat că toate aceste lucruri vor scădea din traficul din București. Potrivit lui Popescu, aceasta nu este o măsură care va reduce la nivelul dorit traficul. Totuși, se au în vedere mai multe măsuri care să ajute acest lucru.

Cât ar urma să plătească șoferii din alte județe ca să circule prin București

Există deja propuneri legate de cuantumul taxelor pe care ar urma să le plătească șoferii care nu dețin mașini înmatriculate în București și care vor dori să circule prin București. Iată care sunt acestea:

  • 1 zi = 3,5 euro
  • 7 zile = 6 euro
  • 30 de zile = 9,5 euro
  • 12 luni = 50 de euro

Proiectul de lege urmează să fie supus votului în Consiliul General al Municipiului București.

Alte articole importante
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Macroeconomie
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economie mondială
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]