Primăria Bucureștiului ia în calcul posibilitatea introducerii unei taxe de acces în oraș pentru vehiculele neînmatriculate în Capitală.
Această măsură are ca scop reducerea traficului și creșterea veniturilor locale. De asemenea, autoritățile vor să descurajeze circulația autoturismelor înmatriculate în alte județe, vizând totodată o mai bună gestionare a infrastructurii urbane.
Foto: Pixabay
Primăria Capitalei ia în considerare introducerea unei taxe de circulație pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov. Proiectul urmează să fie dezbătut în Consiliul General al Municipiului București, având ca scop atât reducerea traficului, cât și creșterea veniturilor la bugetul local, informează Antena3.ro.
Consilierul general Cristian Popescu a explicat luni, la Antena 3 CNN, că măsura ar viza mai multe categorii de șoferi. Este vorba în primul rând despre cei care doar tranzitează Capitala. Apoi, cei care vin ocazional pentru diverse activități, precum și locuitorii din București ale căror care își țin mașinile înmatriculate în alte județe pentru a plăti asigurări mai mici.
„Sunt două lucruri. O dată este principiul introducerii unei taxe și cuantumul acesteia. Acolo sunt niște propuneri făcute de mine. Ele pot să fie modificate în discuția din Consiliu. Dacă se agreează acest principiu al taxei pentru intrarea în București. Acum, din datele pe care le am, din datele publice, Bucureștiul e tranzitat de 1,4 milioane de mașini în fiecare zi și cam 35% dintre acestea au numere din afara Bucureștiului și Ilfovului. Aici vorbim de mai multe categorii de persoane: Sunt persoane care trec prin București și aici cred că numărul acestora va scădea, pentru că avem cât de cât o parte din Autostrada A0 avem și centura la 4 benzi, deci nu mai e nevoie să treci prin București cum era nevoie acum ceva timp”, a declarat Cristian Popescu.
Potrivit acestuia, măsura ar urma să încurajeze și utilizarea parcărilor de tip „park & ride” și transportul public, contribuind astfel la fluidizarea traficului. În același timp, consilierul general a precizat că există și o a doua categorie, de persoane. Este vorba despre cei care vin în București pentru o zi-două pentru a-și rezolva anumite probleme.
Despre aceștia, Popescu a precizat că își dorește să fie descurajați și convinși să-și lase mașinile într-un „park & ride”. În plus, oficialul spune că există cel puțin două parcări publice, iar această măsură va antrena și investiții private în altele.
„Trebuie să-i convingem să își lase mașina și să folosească transportul în comun din București. Și avem a treia categorie de persoane, care cred că este cea mai mare. Sunt cei care locuiesc în București, nu au mașina trecută pe București din diverse motive, pentru că unul dintre motive este că asigurările sunt mai ieftine atunci când nu ai număr de București sau de Ilfov. Dintr-un motiv de calcul al asigurării, ei preferă să-și țină mașinile în altă parte pentru a plăti mai puțin, pentru că în București e o rată mai mare de daune și atunci aceste daune se împart la numărul celor la numărul celor care au mașină înmatriculată în București. E cumva incorect și vrem să-i convingem pe o parte dintre aceștia să își pună mașinile pe București să plătească și impozit la bugetul local din București, acolo unde, în fapt, aceștia folosesc mașina și locuiesc și să și împartă costul real la asigurare cu cei care avem mașini înmatriculate în București”, a mai declarat Cristian Popescu.
Consilierul general al Primăriei Capitalei a mai adăugat că toate aceste lucruri vor scădea din traficul din București. Potrivit lui Popescu, aceasta nu este o măsură care va reduce la nivelul dorit traficul. Totuși, se au în vedere mai multe măsuri care să ajute acest lucru.
Există deja propuneri legate de cuantumul taxelor pe care ar urma să le plătească șoferii care nu dețin mașini înmatriculate în București și care vor dori să circule prin București. Iată care sunt acestea:
Proiectul de lege urmează să fie supus votului în Consiliul General al Municipiului București.