Prima pagină » Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari
Foto: Tesla

Tesla a cerut în instanță anularea deciziei prin care este obligată să plătească 243 de milioane de dolari despăgubiri într-un proces legat de un accident provocat de sistemul său Autopilot.

Compania susține că vinovăția principală îi revine șoferului și contestă temeinicia verdictului emis de juriu.

Tesla vrea să obțină anularea plății unor despăgubiri de 243 milioane $

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească 243 milioane $

Foto: Captură video / YouTube

Oficialii Tesla au făcut apel pentru anularea deciziei prin care compania este obligată să plătească despăgubiri de 243 milioane de dolari sau, alternativ, să permită organizarea unui nou proces, potrivit unei noi cereri depuse la instanță. Avocații companiei lui Elon Musk susțin că verdictul dat la începutul lunii august „contravine legii de bază a răspunderii civile din Florida, clauzei privind procesul echitabil și bunului simț”, după cum informează TechCrunch.

În cererea lor, avocații Tesla încearcă din nou să transfere întreaga vină asupra șoferului George McGee, care este considerat principalul vinovat pentru producerea respectivului accident. Juriul a stabilit că șoferul merita două treimi din vină, iar Tesla o treime.

Cazul, foarte mediatizat, se referă la un accident produs în 2019, în Florida. McGee conducea un automobil Tesla Model S pe timp de noapte, utilizând sistemul de asistență la condus Autopilot. Acesta este ceva mai avansat decât software-ul „Full Self-Driving (Supervised)”. Ambele tehnologii cer ca șoferul să țină mâinile pe volan.

La un moment dat, McGee a scăpat telefonul mobil pe jos și s-a aplecat să-l recupereze, iar sistemul Autopilot nu a intervenit pentru a opri mașina, așa cum ar fi trebuit în astfel de situații. Vehiculul a lovit un SUV parcat, ucigând-o pe Naibel Benavides Leon, în vârstă de 20 de ani, și rănindu-l grav pe prietenul acesteia, Dillon Angulo.

McGee a fost dat în judecată separat și a ajuns la un acord cu familiile victimelor. Zilele trecute s-a aflat că Tesla a respins, cu câteva luni înainte de verdict, o ofertă de acord de 60 de milioane de dolari din partea victimelor.

Ce s-ar putea întâmpla dacă decizia va fi menținută

Avocații Tesla și-au argumentat cererea prin faptul că legea privind răspunderea producătorilor ar trebui să pedepsească companiile ale căror automobile „funcționează în moduri care contravin periculos așteptărilor consumatorilor sau sunt nerezonabil de periculoase”.

Dacă decizia inițială ar fi menținută „s-ar descuraja inovația, s-ar crea confuzie în așteptările consumatorilor și i-ar determina pe producători să renunțe la implementarea unor îmbunătățiri în materie de siguranță de teama unor sancțiuni uriașe în caz de utilizare necorespunzătoare a produsului de către șofer”, susțin avocații Tesla. Ei critică, totodată, faptul că reprezentanții legali ai victimelor „au copleșit instanța cu o avalanșă de dovezi irelevante despre păstrarea datelor, Elon Musk și accidente diferite”.

Brett Schreiber, avocat principal al reclamanților, a precizat că „această cerere reprezintă un exemplu clar al disprețului total al Tesla și al lui Elon Musk față de costul uman al tehnologiei sale defectuoase”.

„Juriul a analizat toate faptele și a ajuns la concluzia corectă că responsabilitatea a fost împărțită, dar acest lucru nu diminuează rolul esențial pe care Autopilot l-au avut în accidentul care a ucis-o pe Naibel și l-a rănit pe Dillon. Suntem încrezători că instanța va menține decizia inițială, care nu reprezintă o condamnare a industriei vehiculelor autonome, ci o critică la adresa dezvoltării și implementării iresponsabile și nesigure a sistemului Autopilot de către Tesla”, a declarat Schreiber.

Primul caz de acest gen ajuns la tribunal

Anterior au fost intentate mai multe procese federale împotriva Tesla, în care părțile vătămate susțineau că sistemul condus autonom a jucat un rol important în producerea unor accidente mortale. În schimb, cazul din Florida, la care Tesla a făcut apel vineri, a fost primul caz federal de acest gen care a ajuns în instanță, potrivit BBC.

Anul trecut, Tesla a soluționat un proces privind un accident din 2018, în urma căruia un inginer Apple a murit după ce mașina sa, un SUV Model X, s-a izbit de o glisieră de pe autostradă în timp ce utiliza software-ul Autopilot. În 2023, un juriu din California a decis că Tesla nu a fost vinovată într-un caz în care se pretindea că pilotul automat a dus la un alt deces.

Alte articole importante
„Cămine pentru adulți” sau soluția crizei locuințelor? Spaţiile de co-living devin o alternativă modernă la închirierea clasică
„Cămine pentru adulți” sau soluția crizei locuințelor? Spaţiile de co-living devin o alternativă modernă la închirierea clasică
Tot mai mulți tineri aleg spațiile de co-living, o alternativă modernă la închirierea clasică, care combină avantajele comunității cu costuri mai reduse. De la locuințe complet mobilate la servicii incluse și, mai nou, transformarea clădirilor de birouri în apartamente comune, modelul ar putea fi una dintre cele mai eficiente arme împotriva crizei locuințelor din marile […]
Dacia Jogger, desemnată de britanici cea mai bună mașină cu șapte locuri
Companii
Dacia Jogger, desemnată de britanici cea mai bună mașină cu șapte locuri
Modelul românesc Dacia Jogger a fost desemnat de britanici drept cea mai bună mașină cu șapte locuri disponibilă pe piață. Această distincție subliniază succesul internațional nu doar al mărcii autohtone, ci și al acestui automobil, precum și atractivitatea sa pentru familiile numeroase. Dacia Jogger câștigă titlul de cea mai bună mașină cu șapte locuri în […]
Rușii recunosc oficial că economia scârțâie. Previziunile privind creșterea economică, reduse de la 2,5% la 1,5%
Analize
Rușii recunosc oficial că economia scârțâie. Previziunile privind creșterea economică, reduse de la 2,5% la 1,5%
Rușii au admis public că economia lor nu mai merge conform planului, după ce autoritățile de la Moscova au revizuit prognoza de creștere pentru 2025. Estimările inițiale de 2,5% au fost reduse la doar 1,5%, semnalând o încetinire vizibilă a ritmului economic. Această recunoaștere oficială marchează o schimbare de ton în discursul Kremlinului și al […]
Declinul cărbunelui în România: producția scade, importurile se prăbușesc. Ce urmează pentru energie?
Declinul cărbunelui în România: producția scade, importurile se prăbușesc. Ce urmează pentru energie?
România marchează o schimbare radicală în strategia sa energetică: producția de cărbune a scăzut cu aproape 3% în primul semestru din 2025, iar importurile s-au redus dramatic, cu peste 60%. Tendința confirmă declinul treptat al acestei resurse tradiționale, pe fondul tranziției către surse mai curate de energie și al noilor investiții în infrastructura energetică. Producția […]
România ajunge în top 12 țări capabile să își asigure hrana din resurse interne
România ajunge în top 12 țări capabile să își asigure hrana din resurse interne
Un nou studiu internațional scoate România în prim-planul discuțiilor despre siguranța alimentară. Țara noastră ocupă locul 12 la nivel mondial în clasamentul statelor care reușesc să își asigure necesarul de hrană din producția internă, depășind astfel multe economii dezvoltate.  Un clasament global în care România stă neașteptat de bine Conform unui infografic realizat de VisualCapitalist, […]
Tarifele lui Trump au fost declarate neconstituționale, dar rămân în vigoare
Tarifele lui Trump au fost declarate neconstituționale, dar rămân în vigoare
Curtea federală de apel din SUA a decis că tarifele extinse impuse de administrația Trump sunt neconstituționale, deschizând o nouă etapă în lupta juridică privind politica comercială americană. Totuși, în pofida hotărârii, aceste tarife rămân în vigoare, menținând tensiunile economice pe plan internațional. Tarifele comerciale extinse ale lui Trump sunt neconstituționale, dar continuă să producă […]