Prima pagină » Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească despăgubiri de 243 milioane dolari
Foto: Tesla

Tesla a cerut în instanță anularea deciziei prin care este obligată să plătească 243 de milioane de dolari despăgubiri într-un proces legat de un accident provocat de sistemul său Autopilot.

Compania susține că vinovăția principală îi revine șoferului și contestă temeinicia verdictului emis de juriu.

Tesla vrea să obțină anularea plății unor despăgubiri de 243 milioane $

Tesla solicită anularea deciziei prin care trebuie să plătească 243 milioane $

Foto: Captură video / YouTube

Oficialii Tesla au făcut apel pentru anularea deciziei prin care compania este obligată să plătească despăgubiri de 243 milioane de dolari sau, alternativ, să permită organizarea unui nou proces, potrivit unei noi cereri depuse la instanță. Avocații companiei lui Elon Musk susțin că verdictul dat la începutul lunii august „contravine legii de bază a răspunderii civile din Florida, clauzei privind procesul echitabil și bunului simț”, după cum informează TechCrunch.

În cererea lor, avocații Tesla încearcă din nou să transfere întreaga vină asupra șoferului George McGee, care este considerat principalul vinovat pentru producerea respectivului accident. Juriul a stabilit că șoferul merita două treimi din vină, iar Tesla o treime.

Cazul, foarte mediatizat, se referă la un accident produs în 2019, în Florida. McGee conducea un automobil Tesla Model S pe timp de noapte, utilizând sistemul de asistență la condus Autopilot. Acesta este ceva mai avansat decât software-ul „Full Self-Driving (Supervised)”. Ambele tehnologii cer ca șoferul să țină mâinile pe volan.

La un moment dat, McGee a scăpat telefonul mobil pe jos și s-a aplecat să-l recupereze, iar sistemul Autopilot nu a intervenit pentru a opri mașina, așa cum ar fi trebuit în astfel de situații. Vehiculul a lovit un SUV parcat, ucigând-o pe Naibel Benavides Leon, în vârstă de 20 de ani, și rănindu-l grav pe prietenul acesteia, Dillon Angulo.

McGee a fost dat în judecată separat și a ajuns la un acord cu familiile victimelor. Zilele trecute s-a aflat că Tesla a respins, cu câteva luni înainte de verdict, o ofertă de acord de 60 de milioane de dolari din partea victimelor.

Ce s-ar putea întâmpla dacă decizia va fi menținută

Avocații Tesla și-au argumentat cererea prin faptul că legea privind răspunderea producătorilor ar trebui să pedepsească companiile ale căror automobile „funcționează în moduri care contravin periculos așteptărilor consumatorilor sau sunt nerezonabil de periculoase”.

Dacă decizia inițială ar fi menținută „s-ar descuraja inovația, s-ar crea confuzie în așteptările consumatorilor și i-ar determina pe producători să renunțe la implementarea unor îmbunătățiri în materie de siguranță de teama unor sancțiuni uriașe în caz de utilizare necorespunzătoare a produsului de către șofer”, susțin avocații Tesla. Ei critică, totodată, faptul că reprezentanții legali ai victimelor „au copleșit instanța cu o avalanșă de dovezi irelevante despre păstrarea datelor, Elon Musk și accidente diferite”.

Brett Schreiber, avocat principal al reclamanților, a precizat că „această cerere reprezintă un exemplu clar al disprețului total al Tesla și al lui Elon Musk față de costul uman al tehnologiei sale defectuoase”.

„Juriul a analizat toate faptele și a ajuns la concluzia corectă că responsabilitatea a fost împărțită, dar acest lucru nu diminuează rolul esențial pe care Autopilot l-au avut în accidentul care a ucis-o pe Naibel și l-a rănit pe Dillon. Suntem încrezători că instanța va menține decizia inițială, care nu reprezintă o condamnare a industriei vehiculelor autonome, ci o critică la adresa dezvoltării și implementării iresponsabile și nesigure a sistemului Autopilot de către Tesla”, a declarat Schreiber.

Primul caz de acest gen ajuns la tribunal

Anterior au fost intentate mai multe procese federale împotriva Tesla, în care părțile vătămate susțineau că sistemul condus autonom a jucat un rol important în producerea unor accidente mortale. În schimb, cazul din Florida, la care Tesla a făcut apel vineri, a fost primul caz federal de acest gen care a ajuns în instanță, potrivit BBC.

Anul trecut, Tesla a soluționat un proces privind un accident din 2018, în urma căruia un inginer Apple a murit după ce mașina sa, un SUV Model X, s-a izbit de o glisieră de pe autostradă în timp ce utiliza software-ul Autopilot. În 2023, un juriu din California a decis că Tesla nu a fost vinovată într-un caz în care se pretindea că pilotul automat a dus la un alt deces.

Alte articole importante
Radiografia unei economii în austeritate: consumul scade, firmele dispar, concedierile se înmulțesc
Radiografia unei economii în austeritate: consumul scade, firmele dispar, concedierile se înmulțesc
România intră în finalul anului 2025 cu o economie vizibil afectată de măsurile de austeritate adoptate de Guvern, iar cifrele încep să contureze un tablou tot mai îngrijorător. Consumul populației, principalul motor al creșterii economice din ultimul deceniu, a scăzut cu 4%, una dintre cele mai abrupte contracții din Uniunea Europeană. În paralel, peste 130.000 […]
Germania bate toate recordurile la împrumuturi în 2026: 512 miliarde de euro din titluri de stat într-un singur an
Germania bate toate recordurile la împrumuturi în 2026: 512 miliarde de euro din titluri de stat într-un singur an
Germania pregătește o mișcare fără precedent pe piețele financiare internaționale, anunțând că în anul 2026 va atrage împrumuturi în valoare totală de 512 miliarde de euro prin emiterea de titluri de stat. Este cel mai mare volum de finanțare din istoria recentă a statului german și marchează o schimbare majoră de strategie fiscală într-un context […]
Cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice
Tehnologie
Cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice
Germania, Marea Britanie și Franța sunt cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice, tehnologii emergente cu un potențial promițător. Identificarea acestora oferă o perspectivă asupra locului unde Europa se poziționează în această cursă strategică și capacității lor de a transforma cercetarea în avantaje competitive. Germania, Marea Britanie și Franța sunt cele mai active țări […]
Google lansează noua versiune Gemini 3 Flash a modelului său AI (VIDEO)
Tehnologie
Google lansează noua versiune Gemini 3 Flash a modelului său AI (VIDEO)
Gigantul tech Google își extinde portofoliul de modele AI prin lansarea Gemini 3 Flash, o versiune optimizată a lui Gemini 3 Pro. Noul model oferă performanțe ridicate cu un consum mai redus de resurse și este gândit pentru aplicații care necesită răspunsuri rapide și costuri operaționale mai mici. Gemini 3 Flash, noul model AI de […]
Ce „job”-uri au căutat românii în 2025? Pentru care crește interesul?
Analize
Ce „job”-uri au căutat românii în 2025? Pentru care crește interesul?
Piața muncii din România a fost extrem de activă în 2025, cu peste 24 de milioane de căutări de locuri de muncă realizate pe platforma eJobs.ro. Analiza interogărilor după cuvinte cheie arată un clasament clar al preferințelor candidaților, cu un lider detașat, dar și cu surprize venite din domenii foarte diferite, de la transport și […]
Construcțiile au accelerat în 2025: lucrările au crescut cu peste 10% în primele zece luni ale anului
Construcțiile au accelerat în 2025: lucrările au crescut cu peste 10% în primele zece luni ale anului
Volumul lucrărilor de construcții din România a înregistrat o creștere semnificativă în primele zece luni din 2025, confirmând revenirea unuia dintre cele mai importante sectoare ale economiei. Datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată un avans de 10% ca serie brută, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, și de 9,7% ca serie ajustată […]