Grupul Chery marchează o performanță istorică , devenind primul producător chinez care depășește pragul de 5 milioane de vehicule exportate.
Această realizare confirmă ascensiunea globală a brandului asiatic și consolidarea sa pe piețele internaționale.
Fotografii: Chery
Până la data de 31 iulie 2025, Chery înregistra în total 17,18 milioane de utilizatori la nivel global, dintre care 5,17 milioane în afara granițelor Chinei, potrivit datelor oficiale, publicate de publicația CarNewsChina.
„Această reușită reprezintă un moment definitoriu pentru industria auto chineză și reflectă încrederea de care se bucură produsele noastre pe piețele externe”, a transmis compania într-un comunicat oficial.
În luna iulie, Chery a comercializat la nivel global 224.439 de vehicule, înregistrând o creștere anuală de 14,7%. Segmentul vehiculelor electrificate a avut o evoluție spectaculoasă, cu 65.357 de unități vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 44,1% comparativ cu aceeași lună a anului anterior. În același timp, exporturile lunare au atins 119.090 de unități, ceea ce marchează o creștere de 31,9% față de iulie 2024.
Per total, în perioada ianuarie-iulie 2025, Chery a vândut în total 1.484.563 de vehicule, cu 14,5% mai multe comparativ cu primele șapte luni din 2024. Dintre acestea, 669.360 de mașini au mers la export, confirmând poziția Chery ca lider al exporturilor auto din China.
Pe segmentul de branduri, în iulie, Chery,marca principală a grupului, a contribuit cu 143.965 de unități la vânzările globale. Alte mărci din portofoliu au avut, de asemenea, contribuții importante: Jetour – 49.445 unități, Exeed – 6.822 unități, iar brandul electric iCar – 6.566 unități. În total, între ianuarie și iulie, vânzările s-au împărțit astfel: Chery – 881.135 unități, Jetour – 348.813, Exeed – 69.490 și iCar – 51.076.
În topul exportatorilor auto chinezi în prima jumătate din 2025, Chery s-a pe primul loc, cu 544.937 de vehicule exportate, total care se traduce printr-o creștere de 3,5% față de aceeași perioadă din 2024. Deși Chery conduce detașat, BYD a înregistrat cea mai mare creștere procentuală, cu un avans impresionant de 118,2%, ajungând la 443.098 de vehicule exportate.
Iată cum se prezintă topul celor mai mari exportatori auto chinezi în semestrul I al anului 2025:
În ceea ce privește piețele de export, datele furnizate de Yiche arată că Mexic a fost cea mai importantă piață externă în prima jumătate a anului 2025, cu 234.500 de vehicule livrate și o creștere anuală de 30,7%. Pe locul secund se situează Emiratele Arabe Unite, cu 214.300 de unități (+58,5%), iar pe poziția a treia Rusia, cu 171.000 de unități. Deși Rusia rămâne un cumpărător important, exporturile către această țară au scăzut semnificativ cu 59,2%, ceea ce semnalează o schimbare notabilă în dinamica regională.
Alte destinații importante pentru exporturile auto chineze au fost Brazilia, Belgia, Regatul Unit, Arabia Saudită, Australia, Filipine și Kazahstan. Creșteri spectaculoase s-au înregistrat în Kazahstan (+105,0%) și în Filipine (+63,5%), evidențiind oportunități în expansiune pe piețele emergente.
Chery asociază această performanță remarcabilă cu strategia sa de dezvoltare internațională, denumită „Dublu 500”. Acest plan ambițios vizează atât intrarea în prestigiosul clasament Fortune Global 500, cât și atingerea unui volum de 5 milioane de vehicule exportate, obiectiv deja îndeplinit. Dubla performanță evidențiază nu doar determinarea companiei, ci și ascensiunea industriei auto chineze în peisajul global.
Chery este unul dintre cei mai mari producători auto din China, vânzând un număr record de 2.603.916 vehicule în 2024, cu venituri anuale care au depășit pentru prima dată 480 de miliarde de yuani (67 de miliarde de dolari), potrivit CnEVPost.