Divizia de EV-uri a Xiaomi a raportat pentru prima dată profit, atingând pragul de 100 de milioane de dolari în trimestrul al treilea.
Performanța marchează un moment important pentru gigantul chinez, care își consolidează poziția pe piața globală a vehiculelor electrice.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/08/Xiaomi-SU7.jpg)
Foto: Xiaomi
Divizia de vehicule electrice (EV) a gigantului chinez Xiaomi a raportat pentru prima dată profit. Mai exact, în trimestrul al treilea din 2025, transmite Bloomberg. Segmentul cu cea mai rapidă expansiune din cadrul concernului asiatic a înregistrat un câștig de 700 milioane de yuani (aproximativ 98 milioane de dolari).
Profitul din în perioada iulie-septembrie vine după un trimestru anterior cu pierderi de 300 milioane de yuani. Astfel, Xiaomi intră în rândul puținilor producători chinezi de EV-uri care au reușit să devină profitabili.
În încercarea de a se poziționa între primii cinci constructori auto la nivel global, compania accelerează ritmul producției. Obiectivul este acela de a concura cu Tesla și BYD pe piața internă, dar și în afara Chinei. Totodată, grupul intenționează să demareze vânzarea de vehicule electrice în Europa începând cu 2027.
Cu toate acestea, acțiunile Xiaomi au scăzut, miercuri, cu 6,3% la Bursa din Hong Kong. Acestea au atins cel mai redus nivel din ultimele șase luni. Investitorii au reacționat negativ la avertismentul companiei privind majorarea costurilor pentru cipuri și diminuarea subvențiilor pentru achiziția de EV-uri. Vorbim despre factori cheie care vor presa marjele de profit în 2026.
Compania cu sediul la Beijing anunțase cu o zi înainte că se confruntă cu un posibil deficit de cipuri de memorie. Acest lucru ar putea duce la creșterea prețurilor pentru dispozitivele mobile în anul ce vine.
Președintele companiei, Lu Weibing, a declarat că divizia de automobile electrice va înregistra în 2026 o scădere a marjei brute. Reculul va veni pe fondul competiției intense și al reducerii stimulentelor pentru cumpărarea de EV-uri în China, cea mai mare piață auto din lume.
În același timp, Xiaomi a confirmat că obiectivul pentru 2025, și anume livrarea a 350.000 de vehicule cu emisii zero, va fi îndeplinit în această săptămână. Practic, această țintă va fi atinsă cu mai bine de o lună înainte de termenul stabilit inițial.
Estimările Xiaomi privind declinul marjei brute în 2026 reflectă provocările tot mai mari pentru industria auto electrică în contextul diminuării subvențiilor. Și asta, în ciuda popularității celor două modele – SU7 și YU7 – pe piața chineză.
Pe măsură ce cererea internă încetinește, competiția dintre producătorii locali se va intensifica. În plus, dependența de exporturi va deveni tot mai importantă, potrivit analiștilor Bloomberg Joanna Chen și Jason Zhao.