Două dintre modelele produse în România, Dacia Duster și Ford Puma, se numără printre cele mai bine vândute SUV-uri de mici dimensiuni.
Popularitatea acestor crossovere reflectă adaptarea producătorilor la cererea tot mai mare pentru vehicule versatile și economice.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Ford-Puma-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Ford
Dacia și Ford continuă să înregistreze creșteri importante ale vânzărilor în Europa. Un plus pentru constructorul român, care se află în top pe mai multe segmente. Spre exemplu, subcompacta Sandero este aproape să încheie anul ca lider al vânzărilor de mașini noi. De asemenea, Duster (segmentul B-SUV) și Bigster (segmentul C-SUV) atrag tot mai mulți clienți, potrivit datelor DataForce, preluate de Economica.net.
Tot în zona SUV-urilor de mici dimeniuni, Ford Puma – care este produs la uzina Otosan din Craiova, se numără printre cele mai vândute mașini.
Pentru a cincea lună consecutiv, Dacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină din Europa în luna octombrie. Performanța modelului produs la Mioveni este cu atât mai remarcabilă cu cât prețurile la mașinile noi au crescut în zona euro. Sandero este preferat de clienții care doresc un vehicul accesibil, într-o perioadă în care multe branduri își scumpesc constant modelele.
Conform DataForce, în segmentul SUV-urilor mici, Duster și Puma se numără printre cele mai vândute modele. Concret, în octombrie, cele două modele produse în România au ocupat locurile 5 și, respectiv 4. La nivelul primelor zece luni, rolurile s-au inversat. Astfel, Duster se află pe locul 4, iar Puma pe 5.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/06/Dacai-Spring-2024.jpg)
Foto: Dacia
În segmentul SUV-urilor de clasă compactă, Dacia Bigster are o evoluție mai modestă, acesta fiind lansat pe piață abia în primăvară. Deși reușește să depășească modele precum Toyota C-HR și Skoda Karoq, vârful de gamă ocupă doar locul 7. SUV-ul produs la Mioveni este devansat de modele consacrate precum Volkswagen Tiguan, Kia Sportage sau Hyundai Tucson.
Totodată, Spring, singurul vehicul electric din gama Dacia, s-a clasat pe locul 8 în clasa A (mini) în octombrie, cu 1.613 de unități vândute. Pe ansamblul primelor zece luni, modelul produs în China ocupă poziția a șasea, cu 27.498 de unități comercializate.
Pe acest segment, cele mai vândute modele sunt Fiat Panda (101.567 unități), Toyota Aygo X (80.752 unități) și noul Hyundai Inster (28.222 unități). În ceea ce privește volumul de vânzări, Dacia Spring se situează înaintea unor rivali ca Fiat 500e (15.070 unități), Leapmotor T03 (12.887 unități), Suzuki Ignis (5.403 unități) și Fiat 500 (2.807 unități).